مساجد همدان را به کارشناسان حقوقی مسلح کنیم
کد خبر: 3877772
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۷

مساجد همدان را به کارشناسان حقوقی مسلح کنیم

رئیس دادگستری شهرستان همدان گفت: باید از ظرفیت مساجد در راستای کاهش پرونده‌های حقوقی بهره‌مند شویم به عبارتی باید مساجد استان را به حقوقدان مسلح کنیم.

مساجد همدان را به کارشناسان حقوقی مسلح کنیمبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام احمدوند، رئیس دادگستری شهرستان همدان، شامگاه یکشنبه، 20 بهمن ماه در مراسم گرامیداشت چهلم سردار سلیمانی و یادواره 802 شهید تیپ شهید قهرمان که در مسجد المهدی شهرک الوند برگزار شد، گفت: هرساله شاهد افزایش ورودی ۲۰ درصدی پرونده‌های حقوقی به مراجع قضایی هستیم.
رئیس دادگستری شهرستان همدان با بیان اینکه بخش اعظمی از جمعیت انسانی در طول روز همواره در مساجد حضور دارند، افزود: باید از ظرفیت مساجد در راستای کاهش پرونده‌های حقوقی بهره‌مند شویم به عبارتی باید مساجد استان را به حقوقدان مسلح کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز علم حقوق و آشنایی با مباحث حقوقی همچون نان شب برای هر خانواده‌ای واجب است، اضافه کرد: امروز یکی از ابزار‌های مهم در راستای کاهش طلاق، آشنایی زوجین با مباحث حقوقی در این حوزه است.
احمدوند ابراز کرد: همانگونه که قرآن کریم می‌فرماید انسان در خصوص موضوعی که تخصص ندارد از افراد متخصص در این حوزه راهنمایی بخواهد، در خصوص پرونده‌های حقوقی دادگستری نیز باید از ظرفیت حقوقدانان استفاده شود.
وی ادامه داد: این مجموعه در اقدامی، در راستای کاهش ورودی پرونده‌های حقوقی به مراجع قضایی؛ استفاده از کارشناسان حقوقی را در مناطق مختلف شهر همدان جهت ارائه مشاوره‌های حقوقی در دستور کار خود دارد.
احمدوند ادامه داد:در همین راستا از تعدادی از کارشناسان رشته حقوق خواسته شده تا ماهی یک بار به مساجد آمده و به صورت رایگان مشکلات حقوقی مردم را حل و فصل کنند.
وی با اشاره به اینکه از این پس ۲ کارشناس حقوقی در شهرک الوند در خصوص مشکلات حقوقی مردم به آنها مشاوره خواهند داد، بیان کرد: در راستای تحقق این مهم هیئت امنای این مسجد به همراه امام جمعه محترم مسجد؛ زمانی را برای ارائه مشاوره این کارشناسان فراهم کنند.
وی گفت: ۲ نفر از کارشناسان حقوقی این مجموعه در دادگستری؛ دادسرا و دادگاه خانواده همدان هر روز از ساعت ۹ الی ۱۲ به صورت رایگان خدمات مشاوره ای رایگانی را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha