پرده برداشتن از ماهیت شیطانی ارتش آمریکا در کتاب «حام»
کد خبر: 3878338
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۳

پرده برداشتن از ماهیت شیطانی ارتش آمریکا در کتاب «حام»

نویسنده یزدی در رمان «حام» از ماهیت شیطانی و هویت اهریمنی ارتش ایالات متحده، پرده برمی‌دارد.

پرده برداشتن از ماهیت شیطانی ارتش آمریکا در کتاب «حام»به گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری استان یزد، محمدصادق کوچک‌زاده، رئیس حوزه هنری یزد از خلق رمان «حام» نوشته جلال توکلی نویسنده و پژوهشگر برجسته استان خبر داد و اظهار کرد: این کتاب به زودی به همت حوزه هنری یزد توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

کوچک‌زاده گفت: این رمان به حضور سربازان آمریکایی در عراق و شرارت‌ها و جنایات‌های فجیع ارتش ایالات متحده در این کشور می‌پردازد.

وی ادامه داد: نویسنده با تحقیق و پژوهش سعی کرده گوشه‌هایی از حقیقت اهریمنی و هویت پلید و واقعی ارتش اشغالگر آمریکا در کشور عراق را برملا و آشکار سازد.

رئیس حوزه هنری استان یزد افزود: ویراستاری و صفحه‌آرایی این کتاب در 404 صفحه و 13 فصل انجام شده و در قطع رقعی منتشر خواهد شد.

کوچک‌زاده با بیان این که جلال توکلی نویسنده نخستین رمان فارسی با موضوع فلسطین با عنوان «ریاح» است بیان کرد: آثار این نویسنده از جمله رمان جذاب و خواندنی «حام» ارزش ترجمه دارد و با توجه به اهمیت پیام و محتوا می‌تواند به زبان‌های مختلف دنیا بویژه عربی و انگلیسی ترجمه شود و در دسترس کتا‌ب‌خوان‌ها و نخبگان جوامع مختلف قرار گیرد.

وی با اشاره به معانی مختلف «حام» در زبان‌های گوناگون گفت: «حم» از حروف مقطعه قرآن کریم و همچنین نام یکی از پسران حضرت نوح(ع) است. این واژه در زبان عربی به معنای تشنگی، در انگلیسی به عنوان اسم و در زبان عبری به معنای داغ و سوزان است.

رئیس حوزه هنری یزد بیان کرد: در تورات و برخی کتاب‌های مقدس تحریف شده، داستان‌هایی درباره «حام» روایت شده که آن قصه‌ها دستاویزی برای اجرای سیاست‌های استعماری انگلیس و آمریکا علیه سیاه پوستان شده است.

کوچک‌زاده ادامه داد: سربازان آمریکایی به بهانه ایجاد صلح و امنیت به هر کشوری که پا گذاشته‌اند نه تنها برای مردم آن سرزمین امنیت و آرامش به ارمغان نیاورده‌اند بلکه برای توجیه حضورشان عامل اصلی ناامنی، نارضایتی و رنج مردم بوده‌اند. یکی دیگر از اهداف آنها، گسترش فرهنگ و نمادهای غربی در این کشورها و استحاله و تغییر رویکرد مقاومت مردمی بوده است.

وی با اشاره به شرایط و وضعیت امروز آمریکا در منطقه به خصوص خروج نیروهایش از عراق و همچنین طرح ضد فلسطینی معامله قرن گفت: رمان «حام» متناسب و مرتبط با این وقایع است و مخاطب با خواندن آن به نیت‌های شوم و پلید استکبار در جهان بویژه خاورمیانه پی می‌برد.

یادآور می‌شود «پایان یک نقش»، «ریاح»، «عمو صیاد»، « آن خال»، «گوهر عمر»، «چشم‌ها، آن چشم‌ها» و «بال‌های زخمی» از دیگر آثار جلال توکلی است .

انتهای پیام
captcha