کارگاه داستان‌نویسی با موضوع انقلاب در یزد برگزار شد
کد خبر: 3878396
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۶

کارگاه داستان‌نویسی با موضوع انقلاب در یزد برگزار شد

اولین نشست کارگاه داستان‌نویسی ویژه دوازدهمین جشنواره «شعر و داستان انقلاب» با حضور تعدادی از نویسندگان و نوقلمان در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد برگزار شد.

کارگاه داستان‌نویسی با موضوع انقلاب در یزد برگزار شدبه گزارش ایکنا از یزد، اولین نشست کارگاه داستان‌نویسی ویژه دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب 23 بهمن ماه با حضور تعدادی از نویسندگان و نوقلمان در سالن اجتماعات حوزه هنری یزد برگزار شد.

وحید حُسنی، نویسنده و مدرس داستان ‌نویسی‌‌ در این کارگاه درباره سوژه‌یابی و شیوه‌ها و مراحل تولید داستان در حوزه انقلاب اسلامی توضیحاتی را بیان کرد.

وی ممارست، تمرین، پشتکار و خواندن کتاب‌ها و خاطرات دوران انقلاب و پس از آن را پیش زمینه‌ای برای نوشتن در این عرصه دانست و گفت: در انتخاب سوژه باید دقت کرد چرا که بخش زیادی از موفقیت یک اثر به سوژه و موضوع آن بستگی دارد.

در ادامه نویسندگان بخشی از داستان مورد نظر خود را با راهنمایی استاد خلق کردند.

به گفته حکیمیان، مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری یزد این کارگاه چند جلسه دیگر ادامه می‌یابد و آثار تولیدی به جشنواره ارسال خواهد شد.

یادآور می‌شود مسائل و رویدادهای قبل از انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب و پس از آن تا امروز همچون دفاع مقدس، کودتای نوژه، حادثه طبس، منافقین، فتنه‌ها و ترورها، خیزش سال ۴۲ و تبعید امام خمینی(ره)، کودتای سال ۳۲، دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، نقش و جایگاه انقلاب اسلامی در رهبری، وحدت، انسجام ملی و هدایت جریان‌های استکبارستیز جهان با تأکید بر هویت اسلامی و همچنین ادبیات مقاومت از جمله موضوعات بخش داستان این جشنواره است که در دو بخش رمان و داستان کوتاه اعم از بزرگسال، کودک و نوجوان برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند حداکثر تا ۳۰ بهمن‌ماه سال‌جاری به سایت www.artfest.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

دوازدهمین جشنواره شعر و داستان انقلاب، فروردین ماه 1399 همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی با هدف پاسداشت و ارتقای دستاوردهای شعر و داستان انقلاب و همچنین کشف و پرورش استعدادهای برتر ادبی به همت حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha