نامزدهای انتخاباتی از استفاده روش‌های غیرشرعی در معرفی خود بپرهیزند
کد خبر: 3880002
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹
دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان:

نامزدهای انتخاباتی از استفاده روش‌های غیرشرعی در معرفی خود بپرهیزند

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان ضمن دعوت مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات دوم اسفندماه و دقت در انتخاب نماینده اصلح، از نامزدهای انتخاباتی خواست برای معرفی خود از روش‌هایی که مشکلات شرعی و منکراتی دارد، استفاده نکنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن کریمی، دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان هرمزگان، امروز 30 بهمن‌ماه 98 در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنا اظهار کرد: انتخابات در کشور و نظام جمهوری اسلامی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و رکن اساسی جمهوریت نظام و نشانه مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی است، ازاین‌رو هرچه مشارکت مردم در انتخابات بیشتر باشد، اقتدار، قدرت و ثبات نظام درصحنه‌های بین‌المللی بیشتر می‌شود.

وی افزود: امروز دشمن تلاش دارد که ارتباط بین حکومت و مرم را کمرنگ کند، بنابراین اگر مردم می‌خواهند امنیت داخلی و خارجی کشور بیشتر شود لازم است در این انتخابات شرکت کنند، مشارکت مردم در انتخابات تضمین‌کننده امنیت کشور است. توصیه اکید ما به مردم کشور و استان این است که مشارکتی حداکثری را در این انتخابات رقم بزنند.

 دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان افزود: اکنون یکی از مشکلات این است که کاندیداها یکدیگر را تخریب می‌کنند که این امر موجب ناامیدی و بی‌اعتمادی در مردم می‌شود، همچنین دیده می‌شود کاندیداها برای معرفی خود مسیرهایی را انتخاب می‌کنند که شاید مشکلات شرعی داشته باشد.

کریمی افزود: چه لزومی دارد یک کاندیدا برای معرفی خود در میتینگ‌ها از خواننده‌ها دعوت کند؟ برگزاری این میتینگ‌ها برای معرفی کاندیداها و ارائه برنامه‌هایشان است نه اجرای کنسرت، حضور این خواننده‌ها همراه با حواشی خواهد بود و ممکن است منکراتی ایجاد شود.

وی ادامه داد: برخی کاندیداها مبالغ سرسام‌آوری برای معرفی خود هزینه می‌کنند، چه لزومی دارد یک کاندیدا برای معرفی خود میلیاردها تومان هزینه کند؟ هزینه‌هایی که اگر در مسیر صحیح خود خرج شوند، می‌توانند مشکلات بسیاری را برطرف کنند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: این هزینه‌های سرسام‌آور یکی از منکراتی است که اتفاق می‌افتد، این افراد با توزیع غذا، کباب، کیسه برنج و لباس ورزشی و کارت شارژ مردم را به مسیری نادرست منحرف می‌کنند؛ نیاز است مردم برنامه‌های کاندیداها را مطالعه کنند.

کریمی با تأکید بر اینکه کاندیداها تلاششان تنها برای معرفی خود باشد و وارد مسیرهای انحرافی نشوند، تصریح کرد: کاندیداها می‌توانند با تبلیغات صحیح در دعوت مردم به مشارکت در انتخابات مؤثر باشند، با توجه به اهمیت بالای این دوره لازم است همه ما برای حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم.

وی بیان کرد: فردی که می‌خواهد وارد مجلس شود باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد، اگر یک کاندید شجاع باشد در مواقع ضروری می‌تواند اقدام و عمل مناسبی نیز داشته باشد، ملاک بعدی داشتن روحیه جهادی است، کاندیدایی اصلح است که اهل تلاش و کار بوده و برای خدمت به مجلس می‌رود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: فردی که میلیاردها تومان برای ورود به مجلس هزینه می‌کند، در صورت پیروزی اولین کاری که می‌خواهد انجام دهد این است که تلاش کند هزینه‌هایی که کرده را بازگرداند، افرادی که برای این کاندیداها هزینه می‌کنند نیز به دنبال جبران هستند. همچنین شخصی باید انتخاب شود که وابستگی گروهی، جناحی و شخصی نداشته باشد، عملکرد فرد وابسته در راستای جبران این وابستگی‌ها و انتظاراتشان خواهد بود.

کریمی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص معیارهای نماینده اصلح افزود: اگر کاندیدایی اهل رعایت عدالت باشد، برنامه‌هایی در مجلس ارائه خواهد کرد با رعایت جنبه‌های عدالت آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: معیار مهم دیگر جوان بودن کاندیدا است، جوانان ما اهل تلاش، فکر، برنامه و ایده هستند و باید به آنان میدان دهیم، یک مجلس جوان با روحیه‌ای جهادی و شجاعت می‌تواند برای کشور قدرت ایجاد کرده و در بزنگاه‌ها خوب عمل کند. مجلس خوب می‌تواند حتی دولت را نیز جهت‌دهی و سازمان‌دهی کند و اقتصاد کشور را به سمت شکوفایی و پیشرفت ببرد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان افزود: در حال حاضر دشمن و فضای رسانه‌ای حاکم در دنیا تمام تلاش خود را می‌کند که مردم ایران پای صندوق‌های رأی نیایند و در قدم بعدی تمرکزشان بر فرستادن افرادی که وابستگی‌های خاص دارند به مجلس است، چراکه می‌دانند مجلس ضعیف نمی‌تواند در راستای پیشرفت کشور حرکت کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل (ره) مبنی بر اینکه مجلس در رأس امور است، افزود: امروز مشکل اساسی کشور ما اقتصاد است و مجلس خوب و قوی می‌تواند مشکلات اقتصادی را مدیریت کند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر هرمزگان گفت: خواهش جدی که از مردم دارم این است که در درجه اول حضور پررنگی در انتخابات داشته و در درجه دوم در انتخاب فرد اصلح دقت داشته باشند، وابستگی‌های قبیله‌ای و فامیلی را کنار بگذارند و به خواننده و غذا و کارت شارژ رأی ندهند.

انتهای پیام
captcha