تأثیر پژوهش‌های قرآنی در علم پزشکی
کد خبر: 3880515
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳

تأثیر پژوهش‌های قرآنی در علم پزشکی

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت گفت: برخی پزشکان حاذق در کشور علاوه‌ بر تخصص خود، در حوزه قرآن نیز فعالیت دارند و این ارتباط می‌تواند به پژوهش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف پزشکی کمک کند.

پژوهش‌های قرآنی در علم پزشکیمحمدمهدی بحرالعلوم، رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، علوم و آموزش پزشکی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن اشاره به برنامه‌های متعدد مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت، اظهار کرد: در این مرکز برنامه‌هایی در حوزه قرآن از جمله برگزاری محافل انس با قرآن، همایش‌های قرآنی، مسابقات و جشنواره‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی با یادآور شدن این نکته که وزارت بهداشت مانند سایر وزارتخانه‌ها علاوه‌ بر انجام برنامه‌های ابلاغی، در حوزه قرآن ورود جدی دارد، تصریح کرد: پزشکان در حوزه‌های مختلف مورد اعتماد مردم هستند و سعی داریم مجموعه تحت پوشش را با مبانی کاربردی قرآن آشنا کرده تا در بهبود روحانی و معنوی بیماران نیز تأثیرگذار باشند.

بحرالعلوم یکی از برنامه‌های مهم در راستای تبیین اهداف مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت را فعالیت مرکز قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی ایران دانست و ادامه داد: این مرکز تمام سعی خود را برای حمایت گروه، قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان به کار گرفته است.

وی در خصوص فعالیت گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ایران گفت: این گروه فعال در حوزه پزشکی و قرآن تمام هدف خود را در طول هشت سال فعالیت در مسیر قرآن‌گرایی تمام پزشکان و حتی بیماران قرار داده است؛ چراکه آنان اعتقاد دارند که با تقویت مبانی اعتقادی و قرآنی خواهند توانست بخشی از گرفتاری مراجعه‌کنندگان را در برطرف کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تنوع کاری و برنامه‌ای در مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به چشم می‌خورد، تصریح کرد: تنوع طرح‌ها باعث می‌شود که تمام افراد در گرایش مورد علاقه خود وارد میدان شوند.

وی در ادامه فعالیت‌های گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی ایران به فعالیت‌های پژوهشی این مجموعه اشاره کرد و افزود: پژوهش‌های این گروه برای آینده پزشکی بسیار مؤثر است. پزشکان حاذقی در کشور فعالیت دارند که علاوه‌ بر تخصص خود در حوزه قرآن نیز فعالیت دارند و این ارتباط می‌تواند به پژوهش‌های قرآنی در رشته‌های مختلف پزشکی کمک کند.

بحرالعلوم تأکید کرد: تاکنون در حوزه قرآن و پزشکی خدمات بسیار خوبی صورت گرفته است، اما بی‌شک این فعالیت‌ها تا رسیدن به نتیجه مطلوب فاصله دارد.

انتهای پیام
captcha