افزایش ایمنی بدن با آنتی‌اکسیدان‌ها / گرمای هوا ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3880817
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۲
توصیه‌های مهم در مواجهه با کرونا؛

افزایش ایمنی بدن با آنتی‌اکسیدان‌ها / گرمای هوا ابتلا به کرونا را کاهش می‌دهد

یک کلینیکال میکروبیولوژیست ضمن تقاضا از مردم برای افزایش مقاومت بدن از طریق آنتی‌اکسیدان‌ها، گفت: با مصرف مواد غذایی حاوی آنتی‌اکسیدان و ویتامین c سطح ایمنی بدن را بالا ببریم.

ااحمدرضا بهره‌مندحمدرضا بهره‌مند، عضو هیئت علمی انستیتو پاستور، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه در حال حاضر کرونا هیچ درمانی ندارد، اظهار کرد: علی‌رغم نبود درمان، افراد می‌توانند از آن پیشگیری کنند و با افزایش ایمنی در دوران نهفتگی ویروس به بدن خود اجازه تولید آنتی‌بادی این ویروس را بدهند.
 

ضد عفونی کردن منزل

 
بهره‌مند با اشاره به اهمیت ضد عفونی کردن اماکن، بیان کرد: تمامی منزل را باید با کلوراکس ۱۰ درصد ضد‌عفونی کرد. برای این کار باید ۱۰ سی‌سی وایتکس را در ۱ لیتر آب مخلوط کرد و با آن تمامی سطوح منزل، دستگیره در، شیرآلات، پنجره‌ها و ... ضد عفونی کرد. این کار همه ویروس‌ها و میکروب را از بین می‌برد. یک پارچه توری را نیز تا کرده و با کلوراکس آغشته کنید و آن را در برابر ورودی هوا بگذارید.

تمامی منازل را باید با کلوراکس ۱۰ درصد ضد‌عفونی کرد، برای این کار باید ۱۰ سی سی وایتکس را در ۱ لیتر آب مخلوط کرد و با آن تمامی سطوح منزل، دستگیره در، شیرآلات، پنجره‌ها و ... ضد عفونی کرد
وی تأکید کرد: با الکل ۷۰ درصد باید دست‌ها را شست و از دست دادن، روبوسی و بغل کردن خودداری کرد چرا که ویروس از این راه به سراغ افراد می‌آید.

رئیس سابق بخش سل انستیتو پاستور به تشریح علائم این بیماری پرداخت و گفت: این بیماران علائمی مانند تب، گلودرد و سرفه‌های خشک دارد و پس از مدتی ریه‌ها را شدیداً درگیر کرده و حتی از بین می‌برد.
 

افزایش ایمنی بدن با آنتی‌اکسیدان‌ها

 
وی یادآور شد: اصولا افراد بالای 60 سال و کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، در برابر این ویروس مقاومت کمتری دارند. از سوی دیگر افرادی که واکسن آنفلوآنزا و واکسن نیمونیا را تزریق کرده‌اند و سیستم ایمنی مقاومی دارند، در برابر این بیماری قوی‌تر هستند.

این کلینیکال میکروبیولوژیست تأکید کرد: مصرف بالای ویتامین c و حتی تزریق آن تا ۵۰۰ میلی‌گرم که از قدیم هم مرسوم بود، یکی از شیوه‌های افزایش ایمنی بدن است. ویتامین c آنتی‌اکسیدان بوده و ویروس‌ها را در داخل خون از بین می‌برد و آن‌ها را از طریق ادرار دفع می‌کند. تزریق حتی یک گرم آن نیز مشکلی ندارد و باید این تزریق به آرامی و در طول دو دقیقه انجام شود تا بدن دچار شوک نشود.

وی ابراز کرد: آنتی اکسیدان‌ها در چغندر، هویج و سیب به وفور وجود داشته و ترکیب آن‌ها می‌تواند آنتی‌اکسیدان زیادی را وارد بدن کند. البته مقاومت و ایمنی بدن را بالا می‌برد، ولی کرونا را درمان نمی‌کند. دوره نهفتگی این بیماری سه هفته تا ۲۷ روز است و افرادی که بدنشان نتواند آنتی‌بادی بسازد مبتلا می‌شوند. ویروس کرونا در دمای بالای ۶۵ درجه به راحتی از بین می‌رود. ضمن اینکه مواد ضد عفونی‌کننده نیز می‌توانند ویروس‌هایی را که بر روی سطوح قرار دارند از بین ببرد.

بهره‌مند اظهار کرد: ویروس کووید ۱۹ از آنفلوآنزا و سارس ضعیف‌تر است، تشخیص آن هم در ایران به راحتی امکان‌پذیر است. بیمای فردی با علائم تب و گلودرد و سرفه‌های خشک با انجام pcr از طریق کیت‌های تشخیص اثبات می‌شود. عمده آنفلوآنزا‌ها علایم شبیه یکدیگر دارند، اما این کرونای جدید نسبت به آن‌ها خشک‌تر است.
 

پیک بیماری تا اردیبهشت

 
این متخصص بیماری‌های عفونی تنفسی بیان کرد: براساس تجربه نه ادله علمی احتمال دارد این بیماری یک سیر صعودی تا قبل از گرم شدن هوا یعنی تا اردیبهشت‌ماه داشته باشد و تعداد مبتلایان افزایش یابد. پس از آن با تابش مستقیم آفتاب این ویروس از بین می‌رود. از طریق اشعه UV خورشید ویروس‌ها از بین می‌روند که خداوند به وفور آن را در طبیعت و اشعه خورشید نهاده است.

وی در رابطه با درمان این بیماری بیان کرد: این بیماری درمان ندارد، اما دارو‌های ثانویه وجود دارند که برای کاهش عفونت و التهاب تجویز می‌شود و در واقع علائم بیماری را درمان می‌کند؛ این دارو‌ها در ایران هم به وفور وجود دارد.
انتهای پیام
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی رامش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۰ - ۰۰:۰۷
1
1
این بیماری چند درصد با گرما از بین میرود با چه درجه ای از گرما
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۰ - ۱۰:۵۷
1
5
ایا قرار دادن وسایل در معرض نور مستقیم افتاب ویروس را از بین می برد؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۱/۲۰ - ۰۰:۱۶
0
1
ایشان بسیار متخصص در پژوهش مرتبط با ساخت واکس و دارو است که در این برهه حساس لازم است در امر تحقیقات ساخت واکسن از تخصص ایشان استفاده کنند .
captcha