ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در مدارس یزد تشکیل شد
کد خبر: 3881339
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در مدارس یزد تشکیل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس در مدارس گفت: باید توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی برای دانش‌آموزان و کارکنان ارائه شود.

ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در مدارس یزد تشکیل شدبه گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد 5 اسفندماه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس با تاکید بر تشکیل این ستاد متناظر در نواحی، مناطق و شهرستان‌ها و همچنین تشکیل کمیته مدرسه‌ای اظهار کرد: ضروری است در یک کار تیمی و همسویی با مجموعه بهداشت درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان مباحث و اقدامات مربوط به پیشگیری و کنترل کرونا ویروس صورت گیرد .

دانافر افزود: باید دوره‌های آموزشی و توانمندسازی با هدف انتقال مفاهیم اصول بهداشت فردی و توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی در قالب محتواهای آموزشی دیداری و شنیداری برای دانش آموزان و کارکنان در استان برگزار شود .

وی ادامه داد: در این فرآیند آموزشی باید بهداشت فردی و نحوه شستن دست، استفاده از دستمال و ماسک در مواقع عطسه و سرفه کردن و قرار نگرفتن در کنار فرد بیمار به عنوان مهمترین عامل پیشگیری کننده از سرایت این ویروس به دانش آموزان آموزش داده شود.

دانافر گفت: استفاده از صابون مایع در مدارس و نظارت بر شستن دست‌ها در هنگام استفاده از سرویس بهداشتی، استفاده از سطل زباله دردار مجهز به کیسه زباله و استفاده از مایع ضد عفونی کننده برای ضدعفونی کردن تجهیزات و فضاها و وسایل عمومی به ویژه سرویس‌های بهداشتی ابتدای صبح و بعد از هر زنگ تفریح باید مورد تاکید قرار گیرد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد همچنین بر عدم حضور دانش آموزان و معلمان در زمان بیماری در مدارس و مراکز آموزشی تاکید کرد و افزود: مدیران و معلمان باید هر روز وضعیت دانش آموزان را به لحاظ سلامتی کنترل کنند.

وی لغو اردوهای درون و برون استانی، همایش‌ها، مسابقات، استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش آموزی و انجمن اولیا و مربیان، کنترل و محدود کردن بوفه‌های مدارس، نظارت مستمر برسیستم گرمایشی آب در مدارس را از دیگر تصمیم‌های اتخاذ شده دراین ستاد عنوان کرد.

دانافر همچنین بر استفاده از ظرفیت برنامه ویژه مدرسه (بوم) و سایر دروس مرتبط در راستای پیشگیری و کنترل کرونا اشاره کرد و آموزش مستخدمان، سرایداران، رانندگان سرویس‌های ایاب و ذهاب مدارس در راستای رعایت امور بهداشتی ضروری دانست .

انتهای پیام
captcha