ایجاد ۵۷۰ شغل برای مددجویان اصفهانی از سوی راهبران شغلی
کد خبر: 3881407
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹

ایجاد ۵۷۰ شغل برای مددجویان اصفهانی از سوی راهبران شغلی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان تعداد شغل ایجاد شده از سوی راهبران شغلی برای مددجویان اصفهانی تا انتهای بهمن ماه ۹۸ را ۵۷۰ شغل اعلام کرد.

راهبران شغلی ۵۷۰ شغل برای مددجویان اصفهانی ایجاد کردند

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد اصفهان، محمدرضا کیانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با اشاره به اهمیت خودکفایی و توانمندی مددجویان در برنامه‌ها و اهداف این نهاد، گفت: جامعه تحت حمایت کمیته امداد طیف‌های گوناگونی را در بر می‌گیرد که توجه به نقاط قوت و ضعف این افراد بخش جدایی ناپذیر برنامه‌های اشتغال این نهاد است.

وی با بیان اینکه بعضی از مددجویان توان مدیریت همه جانبه، موثر و پر بازده یک کسب و کار را ندارند، گفت: کمک به تمرکز طرح‌های اشتغال چنین مددجویانی بر مواردی که مهارت و توانایی انجام آن را دارند باعث راه اندازی یک الگوی جدید در این نهاد شده است.

کیانی این الگوی جدید را الگوی راهبران شغلی معرفی کرد و افزود: در این ساز و کار افراد، گروه‌ها، شرکت‌های توانمند و کارفرمایان حرفه‌ای؛ انجام بخشی از فعالیت اقتصادی خود را در قالب طرح های اشتغال به مددجویان واگذار می کنند.

وی ادامه داد: در این حالت معمولا بخش تولید با مددجویان متقاضی و بخش های مربوط به تامین مواد اولیه، بازاریابی و فروش بر عهده راهبران شغلی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان تعداد شغل ایجاد شده توسط راهبران شغلی برای مددجویان اصفهانی تا انتهای بهمن ماه ۹۸ را ۵۷۰ شغل اعلام کرد و افزود: قالی بافی، تولید صنایع دستی، ملیله سازی، خاتم سازی، میناکاری، تولید محصولات چرمی، خیاطی، تولید چیپس میوه، پرورش بوقلمون، تولید نخ ابریشم، پرورش قارچ، تولید شمع، تولید شیرینیجات سنتی، کشت زعفران و دامداری از جمله مهمترین طرح‌هایی است که با این الگو اجرا شده‌اند.

وی همچنین گفت: بیشترین طرح اجرا شده در این ساز و کار مربوط به قالی بافی است و همچنین مددجویان ادارات کمیته امداد شهرضا، جرقویه سفلی ،دهاقان و برخوار بیشترین استقبال را از چنین الگویی انجام داده‌اند.

انتهای پیام
captcha