خانه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در یزد افتتاح می‌شود
کد خبر: 3881777
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

خانه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در یزد افتتاح می‌شود

سرپرست اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از افتتاح خانه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.

خانه پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در یزد افتتاح می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی شایق، رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی و سرپرست اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد 7 اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت 160 مشاور در سطح استان اظهار کرد: مشاوره در مقطع متوسطه با توجه به مسائل بلوغ و انتخاب رشته تحصیلی و نیازهای روانی و اجتماعی این دوران حائز اهمیت ویژه است.

وی ادامه داد: در مدارس ابتدایی به جای مشاور،رابط مشاوره در حال فعالیت هستند به نحوی که ۶۸۳ نفر در این مدارس ارائه خدمت می‌کنند.

شایق با اشاره به برگزاری شش دوره تربیت مربی و تربیت مدرس افزود: دو هزار و ۳۲۰ همکار تحت این آموزش‌ها که اکثرا در حوزه روانشناسی و مهارت‌های اجتماعی بود، قرار گرفتند.

رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از برگزاری آموزش مهارت‌های ده گانه با حضور 15 هزار و 504 دانش آموز خبر داد و بیان کرد: در بحث آزمون‌های مشاوره‌ای و هدایت تحصیلی نیز 50 هزار و 717 دانش آموز در این آزمون‌ها شرکت کردند.

شایق با اشاره به فعالیت 768 دانش آموز به عنوان کمک مشاور نیز گفت: 15 هسته و مرکز مشاوره در سطح استان در حال فعالیت هستند و بیش از 50 هزار دانش آموز در طرح غربالگری نماد «نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان» مورد پایش قرار گرفتند.

سرپرست اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد از افتتاح خانه دائمی پیشگیری اولیه از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در کنار حسینیه میرقطب در خانه‌ اهدایی از سوی خیر محترم، یدالله پسران تا پایان امسال خبر داد.

وی بیان کرد: در راستای مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی طرح کانون یاری گران زندگی در 20 درصد مدارس استان خبر داد و گفت: 342 مدرسه استان تحت پوشش این طرح قرار دارند.

انتهای پیام
captcha