هویت اسلامی در گردشگری رعایت شود
کد خبر: 3881921
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵

هویت اسلامی در گردشگری رعایت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: راهنمایان گردشگری در یزد متاسفانه گاهی اوقات در توصیف اماکن مذهبی با انفعال برخورد می‌کنند و هویت اسلامی را از یاد می‌برند.

هویت اسلامی در گردشگری رعایت شودبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 8 اسفندماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی با انتقاد از دیدگاه مادی عده‌ای نسبت به گردشگری اظهار کرد: دیدگاه صرفا مادی و اقتصادی به گردشگری دیدگاه خوبی نیست و باید گردشگری را در راستای معرفی، تبلیغ آداب و رسوم و اثرگذاری بر روی گردشگران به کار گیریم.

آیت‌الله ناصری، استفاده معنوی و تبلیغ ادیان را از مهمترین اهداف گردشگری در کشورهای دیگر عنوان کرد و افزود: اما در کشور ما بیشتر از جنبه مادی و اثرپذیری به گردشگری نگریسته می‌شود و راهنمایان گردشگری در یزد متاسفانه گاهی اوقات در توصیف اماکن مذهبی با انفعال برخورد می‌کنند و هویت اسلامی را از یاد می‌برند.

وی با تاکید بر ضرورت آموزش دینی به راهنمایان گردشگری یزد، خواستار حفظ شان و ارزش مکان‌های مذهبی در ارائه به گردشگران شد.

آیت‌الله ناصری حفظ کرامت دینی و حجاب اسلامی در هتل‌ها و راهنمایان گردشگری را خواستار شد و گفت: در کشور ما ارزش‌هایی مانند ایمان، صداقت، ارتباط با خدا و دموکراسی وجود دارد که باید در گردشگری دینی مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح کرد: یزد به دلیل حسینیه ایران بودن باید به ایمان و اعتقادش شناخته شود و بتوانیم بهره‌های معنوی از گردشگری داشته باشیم.

امام جمعه یزد پیگیری مصوبات شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته و ارائه گزارش اقدامات انجام شده در این راستا را خواستار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی، امام جمعه محمد آباد یزد نیز با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص گردشگری مذهبی گفت: توجه ویژه به مختصات شهرهای اسلامی، معماری وشهرسازی متناسب با حیات طیبه اسلامی، تامین آرامش روحی و امنیت معنوی و ظهور و اعتلای مظاهر اسلامی و انقلابی در کنار عمران و آبادانی شهر از نکاتی است که ایشان مورد توجه قرار دادند.

وی ادامه داد: استفاده از راهنمایان و لیدرهای گردشگری از حوزه‌های علمیه و طلاب برای حوزه گردشگری مذهبی یکی از نیازها است و باید اعتباری برای این موضوع در نظر گرفته شود و بتوان بودجه‌های مختلف را از طریق مصوبات شورای فرهنگی جذب کرد.

مدرسی افزود: در ایام تعطیلات می‌توان اماکن مذهبی را در اختیار سازمان‌های مردم نهاد مذهبی قرار داد تا آن را مدیریت کنند و در پایان گزارش ارائه دهند.

تهیه نرم افزارها و کتاب هایی برای گردشگران با محوریت اماکن مذهبی و هماهنگی با اداره مالیات و دارایی در خصوص تخصیص بخشی از مالیات پرداختی هتلداران به این امر، تعیین محور اصلی برای جلسات شورای فرهنگ عمومی و ساخت برنامه‌هایی تلویزیونی به منظور تبیین مصوبات شورا توسط اعضا از دیگر پیشنهادهای امام جمعه محمدآباد در این جلسه بود.

حجت‌الاسلام مدرسی با بیان اینکه هیچ گونه پیوست فرهنگی از طرف شورا برای تولیدات استانی در نظر گرفته نشده است اظهار کرد: در استان یزد تولیدات فراوانی داریم که این تولیدات باید فرهنگ بومی و اصیل یزدی را به عنوان پیوست فرهنگی داشته باشند که با دعوت از تولید کنندگان برای حضور در شورا، از آن‌ها درخواست شود تا تولیدات خود را با برند فرهنگ یزدی صادر کنند و از این طریق فرهنگ یزد را معرفی کنیم.

انتهای پیام
captcha