اتاق فکر گردشگری مذهبی در یزد ایجاد شود
کد خبر: 3881923
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

اتاق فکر گردشگری مذهبی در یزد ایجاد شود

استاندار یزد گفت: گردشگری مذهبی در یزد باید به عنوان یک جریان مستمر در طول سال دیده شود و ایجاد اتاق فکری برای برنامه‌ریزی در خصوص جذب گردشگر مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.

اتاق فکر گردشگری مذهبی در یزد ایجاد شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 8 اسفندماه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به اینکه استان یزد را در سطح کشور، استان دینی و مذهبی می‌شناسند اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بسیاری در یزد وجود دارد که با مسائل مذهبی و دینی عجین شده، مانند مسجد جامع که مقصد اصلی گردشگران است و هرساله بسیاری برای دیدن این جاذبه گردشگری به یزد سفر می‌کنند.

طالبی ادامه داد: گردشگری مذهبی در یزد باید به عنوان یک جریان مستمر در طول سال دیده شود و ایجاد اتاق فکری برای برنامه ریزی در خصوص جذب گردشگر مذهبی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به مناسبت‌های مذهبی در ایام سال نظیر ولادت امام زمان (عج)، برگزاری برنامه‌ها و مراسم متفاوت این ایام در یزد را عامل ترویج و رونق گردشگری مذهبی و نشان دهنده ظرفیت‌های گردشگری یزد عنوان کرد.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: با شیوع این بیماری، نگرانی‌هایی در خصوص گردشگری و مسائل اقتصادی مرتبط با آن به وجود آمده است که از جمله می‌توان به بیکاری تعداد زیادی از فعالان گردشگری و بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف در پی این بیکاری اشاره کرد.

وی کاهش درآمد واحدهای گردشگری استان را از دیگر پیامدهای شیوع این بیماری دانست و از تاثیرات آن بر تولیدات استان و بازار سخن گفت و اظهار امیدواری کرد که با مدیریت مناسب بتوانیم از این بحران عبور کنیم.

قاسم برید لقمانی، رییس دانشگاه یزد نیز با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور و ایجاد استرس در بین اقشار مختلف جامعه بیان کرد: فرهنگ سازی صحیح در خصوص این بیماری و جلوگیری از رفت و آمدها و سفرهای غیرضروری در این ایام بسیار ضروری است.

برید لقمانی از دستگاه‌های ذیربط خواست تا با تخلفاتی نظیر احتکار و گرانفروشی دارو و مواد ضدعفونی که به جان مردم ضرر می‌زند، با شدت برخورد کنند.

وی تامین و نحوه مناسب توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم در مقابله با شیوع کرونا را عامل اصلی در کاهش استرس مردم برشمرد.

مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد نیز در این نشست عنوان کرد: تاکنون تعداد 17 کمیته گردشگری در حوزه‌های مختلفی مانند گردشگری ورزشی، گردشگری کودک، گردشگری الکترونیک و تجاری و گردشگری مذهبی و معنوی با حضور 640 راهنمای گردشگری در استان مشغول به فعالیت هستند.

مصطفی فاطمی ادامه داد: کمیته گردشگری مذهبی- معنوی استان با حضور فعالان گردشگری، مسئولان تکایا و حسینیه‌ها، روحانیون و نماینده سازمان‌های مرتبط تشکیل شد که خوشبختانه با اقدامات این کمیته توانستیم نوع نگاه گردشگران داخلی و خارجی را نسبت به مراسم مذهبی نظیر عاشورا تغییر دهیم .

وی با اشاره به تبلیغات نادرست برخی رسانه‌ها در خصوص عزاداری مسلمانان گفت: در حال حاضر بسیاری از شبکه‌های داخلی و خارجی به انعکاس مراسم عزاداری در یزد می‌پردازند و اذعان دارند که نوع نگاهشان نسبت به دین و فرهنگ واقعی اسلام و تشیع تغییر کرده است و تصاویری از قمه زنی که در گذشته به عنوان نماد عزاداری مسلمانان نشان داده می‌شد الان در سایت‌ها و موتورهای جستجو جای خود را به عزاداری‌های یزد داده است.

فاطمی افزود: راهنمایان گردشگری در یزد تعامل خوبی باروحانیون دارند و بسیاری از روحانیون از قم برای راهنمای گردشگران در اماکن مذهبی مستقر می‌شوند که با هماهنگی بیشتر می‌توان رضایت بیشتری جلب کرد.

وی با ابراز نگرانی در خصوص شیوع بیماری کرونا، گردشگری را به دلیل این بیماری در یزد در آستانه تعطیلی دانست و تصریح کرد: برنامه‌های بسیار خوبی در ایام نوروز در استان تدارک دیده‌ایم که با رفع این بحران بتوانیم آن‌ها را اجرایی کنیم.

انتهای پیام
captcha