راه‌اندازی اولين مركز مقابله با بحران‌های زيستی در یزد
کد خبر: 3882299
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲

راه‌اندازی اولين مركز مقابله با بحران‌های زيستی در یزد

شهردار یزد از راه‌اندازی اولين مركز مقابله با بحران‌های زيستی به صورت پیش‌ساخته در مجاورت بیمارستان شهید صدوقی شهر یزد خبر داد.

اولين مركز مقابله با بحران‌های زيستی در یزد راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، جمال‌الدین عزیزی، شهردار یزد، روز گذشته، 10 اسفندماه در یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: یک عدد دستگاه نمونه‌گیری آزمایشگاهی (تشخیص بیماری‌های عفونی PCR)، خرید سه باب سازه اسکان برای ساخت سوله بحران زیستی و خرید سایر تجهیزات و لوازم مورد نیاز جلوگیری از شیوع ویروس کرونا جمعا به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از سوی شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد خریداری و به دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی (ره) استان تحویل خواهد شد.

وی از راه اندازی اولین مرکز مقابله با بحران‌های زیستی با همکاری و مشارکت دانشگاه علوم پزشکی یزد در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع و در مجاورت بیمارستان شهید صدوقی خبر داد و گفت: در اين مركز بخش‌های ترياژ، اورژانس، استراحت كادر پرستاری، مركز آموزشی و اطلاع رسانی و انبار پيش بينی شده است.

عزیزی با اشاره به اینکه با استقرار این دستگاه در یزد امکان انجام روزانه ۹۰ تست کرونا فراهم می‌شود افزود: این دستگاه قابلیت‌های زیادی دارد و پس از عبور از این بحران نیز کاربردهای مؤثری در حوزه بهداشت درمان استان یزد خواهد داشت.

عزیزی با بیان اینکه بحران‌های زیستی به دلیل تأثیرات گسترده‌ای در حوزه‌های اجتماعی ایجاد می‌کنند نیازمند توجه بیشتری هستند، گفت: این دستگاه را از سوی شورای شهر یزد و شهرداری به شهروندان یزدی هدیه می‌کنیم و به مردم اعلام می‌کنیم که مجموعه شورای شهر و شهرداری به مباحث بهداشت و درمان شهر و شهروندان توجه ویژه ای دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی، سرویس های بهداشتی سطح شهر، وسایل بازی پارک‌ها و سایر فضاهای عمومی سطح شهر ضدعفونی می‌شود، تاکید کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری یزد، همسو با متولی بهداشت شهر عمل خواهند کرد و خود را حامی حوزه بهداشت و درمان شهر جهانی یزد می‌داند.

عزیزی با اشاره به طرح کنترل مبادی ورودی شهر یزد، گفت: هم اکنون این اقدام در ترمینال اصلی شهر در حال انجام است.

شهردار شهر جهانی یزد همچنین تصریح کرد: به دلیل اینکه یزد وضعیت خوبی از نظر شیوع این بیماری دارد، ممکن است از شهرهای دیگر به یزد بیایند که نیاز به کنترل شدید ورودی‌ها داریم.

وی بر لزوم مشارکت و آموزش شهروندان برای مقابله و کنترل شیوع ویروس کرونا در شهر میراث جهانی یزد تاکید کرد.

انتهای پیام
captcha