افراد بی‌سرپناه در یزد ساماندهی می‌شوند
کد خبر: 3883505
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

افراد بی‌سرپناه در یزد ساماندهی می‌شوند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد از راه‌اندازی «گرم‌خانه» ویژه افراد بی‌سرپناه در این شهر در سال آینده خبر داد.

افراد بی‌سرپناه در یزد ساماندهی می‌شوندبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد 15 اسفندماه در حاشیه نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد از راه‌اندازی گرم‌خانه، ویژه افراد بدون سرپناه شهر یزد در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: اقدامات لازم و اولیه برای امکان‌سنجی و انتخاب محل این گرمخانه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اقدام برای اولین بار در شهر یزد اجرایی می‌شود، افزود: در این گرم‌خانه که برای افراد بدون سرپناه در نظر گرفته شده امکاناتی از قبیل فضای خواب، غذای گرم و امکانات استحمام وجود خواهد داشت.

ملازینلی تأکید کرد: هرچند شهر یزد به نسبت شهرهای پرجمعیت دیگر کشور دارای افراد بی‌سرپناه کمتری است اما شهرداری و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به‌عنوان یکی از وظایف خود در حوزه اجتماعی اقدام به راه‌اندازی این محل خواهد کرد.

وی هدف از راه‌اندازی گرم‌خانه شهر یزد را ساماندهی و کمک به این قشر از جامعه در شهر میراث جهانی یزد دانست و بیان کرد: ساماندهی این افراد کمک خواهد کرد تا در آینده با چالش‌ها و آسیب‌های اجتماعی کمتری در شهر مواجه باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد راه‌اندازی گرم‌خانه شهر یزد را عاملی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهر نظیر کاهش معتادان متجاهر، تکدی‌گری و کارتن‌خوابی عنوان کرد و گفت: شهرداری یزد به وظایف خود در حوزه اجتماعی وقوف کامل دارد و تلاش می‌کند در این حوزه گام‌های مؤثری را بردارد.

وی با بیان اینکه تأمین اعتبار اجرای این طرح در برنامه سال ۹۹ سازمان دیده شده است، بیان کرد: امیدواریم با مساعدت شورای اسلامی شهر و شخص شهردار یزد در سال آینده شاهد افتتاح این گرم‌خانه در شهر یزد باشیم.

انتهای پیام
captcha