راه‌اندازی گروه مجازی «جرعه‌ای نور تا صبح ظهور» در یزد
کد خبر: 3886262
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹

راه‌اندازی گروه مجازی «جرعه‌ای نور تا صبح ظهور» در یزد

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) یزد از راه‌اندازی گروه قرآنی و علوی «جرعه‌ای نور تا صبح ظهور» در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این گروه با دیدی پژوهش‌محور و با محوریت مسئله معاد، آیات قرآن و فرازهای نهج‌البلاغه مورد مطالعه تطبیقی قرار می‌گیرد.

ایجاد گروه مجازی «جرعه‌ای نور تا صبح ظهور» در یزدفاطمه اعرابی، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان یزد، در گفت‌وگو با ایکنا یزد، از ایجاد پویش حمایت از کادر پزشکی و بهداشت عمومی در فضای مجازی توسط معاونت فرهنگی این مدرسه خبر داد و اظهار کرد: در این پویش، فعالان عرصه فضای مجازی از کادر پزشکی، بیمارستانی و بهداشت عمومی تقدیر و تشکر می‌کنند و عکس‌نوشته‌هایی در این زمینه آماده و تهیه شده است.

ایجاد کمپین «خدا با ماست» در یزد

وی ادامه داد: کمپین «خدا با ماست» در زمینه ایجاد آرامش در فضای جامعه نیز ایجاد شده که در این کمپین، عکس نوشته‌هایی در قالب روایات، پیام‌های اخلاقی و پیام‌های بهداشتی برای آرامش بخشی در فضای جامعه توسط طلاب در پیام رسان‌های مختلف منتشر می‌شود.

وی بارگذاری طرح‌های فرهنگی، تبلیغی و آموزش مهارتی و انجام مصاحبه‌های صوتی با اساتید اخلاق را دیگر اقدامات معاونت فرهنگی برشمرد و افزود: توصیه‌های اخلاقی و پزشکی برای استفاده طلاب و خانواده‌های آنان در کانال‌ها و گروه‌های طلاب بار گذاری می‌شود .

اعرابی افزود: گروه قرآنی و علوی جرعه‌ای نور تا صبح ظهور، در فضای مجازی ایجاد شده است که در این گروه با دیدی پژوهش محور و با محوریت مسأله معاد، آیات قرآن کریم و فرازهای نهج‌البلاغه مورد مطالعه تطبیقی قرار می‌گیرد و جلسه پرسش و پاسخ و مباحثه زیر نظر استاد تفسیر در ساعت مشخصی از روز برگزار می‌شود.

تولید روزانه 4 هزار ماسک توسط طلاب

وی تولید ماسک و توزیع آن در بین مردم را از دیگر فعالیت‌های طلاب این مدرسه برای مبارزه با ویروس کرونا برشمرد و افزود: حدود 30 نفر از طلاب و مبلغان در گروه‌های جهادی و در 5 ستاد مشغول تهیه و توزیع ماسک در سطح شهر هستند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) با بیان اینکه روزانه حدود 4 هزار ماسک توسط طلاب تولید می‌شود و به دست مردم می‌رسد ادامه داد: طلاب با استفاده از ظرفیت کارگاه‌های خیاطی و امکانات خود از قبیل چرخ خیاطی، با رعایت نکات بهداشتی و آموزش مهارت‌های لازم، مشغول تهیه و توزیع ماسک هستند.

اعرابی با بیان اینکه برای مشاوره تلفنی به کسانی که به خاطر این بیماری عزیزان خود را از دست داده‌اند اعلام آمادگی می‌کنیم به همکاری طلاب در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: طلاب و مبلغان مدرسه علمیه حضرت زینب(س) برای خدمت رسانی به مبتلایان به کرونا در بیمارستان‌ها و تجهیز اموات، اعلام آمادگی کرده‌اند و رایزنی‌های مختلفی در این مورد انجام شده است اما هنوز بیمارستان‌ها ظرفیت لازم برای پذیرش این نیروها را نداشته‌اند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهرستان یزد بیان کرد: با توجه به تعطیلی طلاب، بخش آموزش به ارائه دروس در فضای مجازی می‌پردازد و اساتید به صورت فعال کلاس‌های خود را به صورت آنلاین و ارسال صوت برگزار می‌کنند و جلسات غیر حضوری رفع اشکال و امتحان کلاسی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha