کرونا، ۱۴۰۰ برنامه نوروزی یزد را لغو کرد
کد خبر: 3886354
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴

کرونا، ۱۴۰۰ برنامه نوروزی یزد را لغو کرد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: بالغ بر ۱۴۰۰ ویژه‌برنامه برای ایام عید در نظر گرفته شده بود که به دلیل کرونا لغو شد.

کرونا ۱۴۰۰ برنامه نوروزی یزد را لغو کردبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی شهرداری، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزداظهار کرد: بالغ بر ۱۴۰۰ برنامه برای ایام عید در نظر گرفته شده بود که به دلیل کرونا لغو شد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود این برنامه‌ها در معابر و نوروزگاه‌ها برگزار شود ادامه داد: برنامه‌هایی نظیر نمایش‌های خیابانی و موسیقی خیابانی و بالن سواری و بازسازی فعالیت‌های فرهنگی سنتی و بومی یزد را برای ایام عید در نظر گرفته بودیم.

ملازینلی افزود: برگزاری جشنواره غذا و همچنین معرفی ۶ اثر ناملوس ثبت ملی شده استان یعنی کیک، سوروک، شولی، چیدمان دیوار چینه ای، خشت و مال و ساخت جوم یزدی هم از برنامه‌هایی تدارک دیده شده برای ایام عید نوروز در یزد بود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: همه این برنامه‌ها به دلیل شیوع کرونا به بن‌بست خورده و بر این اساس، برنامه‌های خود را به سوی تلویزیون، فضای مجازی و بیلبورد‌های شهری سوق داده‌ایم. مقرر شد با همکاری صداوسیمای مرکز یزد برنامه‌های مشترکی را با عنوان «کوچه‌های آشتی کنان» و «جوان شو» برگزار کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال که «خشت، خشت، تا بهشت» است، کلیپ‌هایی درباره دینداری، مردمداری، اخلاق مداری و ... که از ویژگی‌های مردم یزد است، تهیه شده و در این کلیپ‌ها به معرفی هر کدام از این ویژگی‌ها و شعار‌های اخلاقی در قالب یک خشت می‌پردازیم. بیلبورد‌ها و بنر‌هایی در راستای این شعار با لهجه‌ها و شخصیت‌های مختلف استان نظیر دوچرخه سوار یزدی و سفره هفت سین و ... آماده شده تا در سطح شهر نصب شود. فضاسازی شهری از برنامه‌هایی است که طی آن، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری می‌تواند ویژگی‌هایی که یزد را به بهشت جهانی مبدل کرده است، به نمایش قرار دهد.

ملازینلی هدف از بیلبورد‌ها را به تصویر کشیدن شعار‌های معرفتی اصیل یزد در قالب هر خشت و به صورت تصویر عادی یا کارتونی و کاریکاتور عنوان می‌کند. همچنین قرار است المان‌های شهری با طراحی خلاقانه و مبتکرانه در سطح شهر نصب شود.

انتهای پیام
captcha