اعلام نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در یزد
کد خبر: 3887413
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

اعلام نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در یزد

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اعلام نیاز به خون و فرآورده‌های خونی گفت: در پی شیوع ویروس کرونا در استان، با کاهش ٥٠ درصدی خون و فرآورده‌های خونی مواجه بوده‌ایم.

اعلام نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در یزدنقی تقوایی، مدیرکل انتقال خون استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اعلام نیاز به خون و فرآورده‌های خونی اظهار کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا اهدای خون در استان یزد تا ٥٠ درصد کاهش داشته است.

تقوایی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی در کشور در وضعیت بحران قرار دارد افزود: بیماران خاص از جمله سرطانی و تالاسمی در همه شرایط نیاز به خون دارند.

وی ادامه داد: تمام مراحل خونگیری با رعایت استریل کامل باتوجه به استانداردهای بین‌المللی و کشوری صورت می‌گیرد و کادر خون گیرنده نیز رعایت موارد بهداشتی را مورد توجه ویژه دارند.

مدیر کل انتقال خون استان یزد عنوان کرد: مرکز انتقال خون استان یزد در ایام تعطیلات نوروز نیز روزهای هشتم، دوازدهم و پانزدهم فروردین از ساعت هشت صبح تا یک بعدازظهر در میدان ابوذر و در روز دوازدهم فروردین نیز در مرکز اردکان دایر است و در سایر روزهای غیرتعطیل نوروز نیز فعالیت در این مراکز روند روزهای عادی را دارد.

تقوایی بیان کرد: همشهریان می‌توانند در روزهای عادی، از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۹ به مرکز میدان ابوذر مراجعه کنند و مراکز اردکان، میبد و آزادشهر نیز هر روز از ساعت هشت صبح تا ١٢:۳۰ آماده خون گیری از اهداکنندگان است.

انتهای پیام
captcha