طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در یزد آغاز شد
کد خبر: 3887675
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸

طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در یزد آغاز شد

استاندار یزد از اجرای طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» بر اساس مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا در این استان خبر داد.

طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی» در یزد آغاز شدبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 8 فروردین ماه در نشست فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان اظهار کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا طرح فاصله گذاری اجتماعی از ساعت آغازین امروز، 8 فروردین ماه به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی مبنای اصلی این طرح را ایجاد ممنوعیت برای مسافرت‌ها دانست و افزود: بر اساس این طرح ورود افراد غیربومی به استان و شهرستان‌ها ممنوع شد.

طالبی ادامه داد: بر این اساس افراد تنها بر اساس پلاک خودرو، کد ملی و دیگر مدارک هویتی اجازه ورود به شهرها را دارند.

استاندار یزد با اشاره به اینکه شهروندان از تردد بین شهرستان‌ها و خارج شدن از شهر خود خودداری کنند بیان کرد: در ستاد استانی محدودیت‌هایی برای ترددهای درون شهری در نظر گرفته شده که شهروندانی که این محدودیت‌ها را رعایت نکنند جریمه و خودروهایشان توقیف شود.

وی ادامه داد: با افرادی که از مبادی اصلی عبور نمی‌کنند و جاده‌ها رو دور می‌زنند به شدت برخورد خواهد شد.

طالبی افزود: فرمانداران، بخشداران و دهیاران موظف به ممانعت از ورود شهروندانی که ساکن دائم روستاها و شهرهای استان نیستند، شده اند.

استاندار یزد گفت: با توجه به ثبات میزان ابتلا به بیماری کرونا در استان، امیدواریم با توقف رفت و آمدهای غیرضروری از سوی شهروندان، شاهد کاهش روند ابتلا به این بیماری باشیم.

وی ادامه داد: هیچ‌گونه برنامه ای برای تعطیلی پمپ بنزین‌ها و دیگر اصناف ضروری استان وجود ندارد و مردم هیچ نگرانی برای تامین نیازهای ضروری خود نداشته باشند.

استاندار یزد افزود: در رابطه با ادارات با توجه به مصوبات ستاد ملی باید تعداد نیروها به کمتر از یک سوم کاهش یابد و تنها بخش‌هایی از ادارات که به نیازهای ضروری مردم مربوط می‌شود، مشغول به فعالیت باشند.

وی گفت: با مدیران هر اداره‌ای که فعالیت کارمندان خود را کاهش نداده باشد، برخورد می‌شود و در رابطه با کارخانجات و صنایع از سوی اداره کل کار و رفاه اجتماعی، هماهنگی و پیگیری‌های لازم برای تامین حداکثری شرایط سالم برای فعالیت کارگران صورت می پذیرد و واحدهایی که امکان تعطیلی شان وجود دارد، تعطیل شوند.

استاندار یزد یادآور شد: این طرح از 8 تا 20 فروردین ماه اجرا و ممنوعیت‌های قبلی از قبیل تعطیلی اصناف و ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تجمعی و... در آن گنجانده شده است، همچنین امکان تمدید طرح وجود دارد.

انتهای پیام
captcha