نقش توکل در کوران حوادث
کد خبر: 3887987
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵

نقش توکل در کوران حوادث

مشاور خانواده و فعال فرهنگی استان یزد گفت: در این کوران حوادث اگر دل ما قرص باشد که دستی فراتر از همه‌ دست‌ها و قدرتی فراتر از همه‌ قدرت‌ها هوای ما را دارد، سبب آرامش ما می‌شود.

نقش توکل در کوران حوادث / آرامش دل با یاد خدابه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علی اکبر علیانژاد، مشاور خانواده و فعال فرهنگی استان یزد،در ویژه برنامه «تا خدا با خدا» به همت ستاد مردمی امداد(سما) در شبکه پیام‌رسان داخلی با اشاره به نقش توکل در زندگی و آرام گرفتن انسان در اطمینان به خدا اظهار کرد: آیا تاکنون تجربه این را داشته‌اید در هنگام بازی با فرزندان خود و بالا و پایین انداختن‌هایشان، آن‌ها به امید اینکه قرار است به دامن پدری قوی، قدرتمند، مهربان و سرشار از عطوفت پایین بیایند لبخند به لب‌ دارند، قهقه‌های بلندی سر می‌دهند و حتی از پدر می‌خواهند که آن‌ها را بالاتر پرتاب کند.

وی ادامه داد: همه‌ این نشاط‌ها و شادی‌ها به این دلیل است که پدری وجود دارد که هوای او را دارد، دلش به او قرص و محکم است، به او اطمینان و آرامش دارد لذا فراتر از این اطمینان و آرامش می‌خندد از این لحظات لذت می‌برد و ترسی ندارد که آیا من به زمین می‌افتم یا اتفاقی بدی خواهد افتاد.

علیانژاد افزود: حال ما انسان‌ها با خدای خود نیز این‌گونه است. در این شرایط حوادث اگر دل ما قرص باشد که دستی فراتر از همه‌ دست‌ها و قدرتی فراتر از همه‌ قدرت‌ها هوای ما را دارد سبب آرامش ما می‌شود و ما آرام خواهیم بود.

این فعال فرهنگی با اشاره به اینکه دل‌های ما با یاد خدا آرام می‌گیرد بیان کرد: دنیا از شدائد و سختی‌ها پر است و در دل این شدائد و سختی‌ها انسان‌های مؤمن دلشان به بودن خدایی با این مهربانی، خدایی با این قدرت، خدایی با این علم و به بودن خدایی با رحمت آرام می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha