اجرای طرح «خانه‌های نورانی» در یزد
کد خبر: 3888198
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵

اجرای طرح «خانه‌های نورانی» در یزد

مدیرعامل اتحادیه قرآنی یزد گفت: در شرایط فعلی که برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته، به ناچار محدودیت‌هایی به دلیل رعایت مسائل بهداشتی ایجاد شده لذا طرح «خانه‌های نورانی» همزمان با کشور در این استان نیز در حال اجراست.

اجرای طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» در استان یزدحجت‌الاسلام حمیدرضا مطهریان، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد در گفت‌و‌گو با ایکنا  یزد با اشاره به اجرای طرح «خانه‌های نورانی» در استان اظهار کرد: در شرایط فعلی که برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی نهادهای دولتی و مردمی مانند سایر حوزه‌ها تحت تأثیر شیوع بیماری کرونا قرار گرفته، به ناچار محدودیت‌هایی به دلیل ضرورت رعایت مسائل بهداشتی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: در این راستا برای جبران این محدودیت‌ها برنامه‌هایی در دستور کار معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی قرار گرفت.

مطهریان تصریح کرد: طرح قرآنی «خانه‌های نورانی» به منظور حفظ سلامتی شهروندان  با به‌کارگیری ظرفیت‌های مؤسسات تخصصی فرهنگی، هنری و رسانه‌ای حوزه قرآن و عترت با اهدافی همچون تقویت انس آحاد جامعه با آموزه‌های قرآن و عترت با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، غنی سازی معنویِ اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در دوره کنونی، تقویت حضور مؤثر فعالان حوزه قرآن و عترت در فضای مجازی، پاسخ به شبهات روز و جدید در حوزه اعتقادات و معارف دینی، معرفی فعالیت‌ها، تولیدات و آثار ممتاز قرآنی مؤسسات و مراکز قرآنی در فضای مجازی جهت استفاده بهینه عموم مردم و اطلاع رسانی صحیح و به موقع در خصوص مسایل و رویدادهای حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت در شرایط کنونی در حال اجراست.

وی با اشاره به این‌که این طرح اول فروردین آغاز و تا سی‌ام فروردین‌ماه ادامه دارد، بیان کرد: برنامه‌های این طرح در قالب مسابقه معارفی، تلاوت برخط قاریان بین‌المللی، آموزش‌های مجازی، سرگرمی مرتبط و... در حال برگزاریست.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد گفت: مسابقه معارفی قرآن و عترت شامل تلاوت و حفظ قرآن، معارف و تفسیر قرآن، اخلاق در قرآن، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است و هر روز پنج کلیپ دو دقیقه ای در قالب یک بسته معارفی در فضای خانه‌های نورانی منتشر می‌شود تا افراد بتوانند از این معارف استفاده کنند.

وی افزود: در کنار انتشار این معارف، مسابقه خانه‌های نورانی برگزار و هر روز پنج سوال مطرح می‌شود که از هر کلیپ یک سوال مطرح خواهد شد و هر روز به ۱۰ نفر به قید قرعه جوایزی اهدا می‌شود.

مطهریان اضافه کرد: این مسابقه به صورت خانوادگی طراحی شده تا همه افراد خانواده بتوانند با مشارکت یکدیگر در آن شرکت کنند و ۱۰ جایزه ویژه به خانواده‌هایی اهدا می‌شود که در تمام ۳۰ روز این مسابقه شرکت کرده باشند و بیشترین امتیاز را کسب کنند.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان یزد نشانی طرح قرآنی «خانه‌های قرآنی» در پیام رسان بله را https://ble.im/khanehaye_norani و نشانی طرح در اینستاگرام را instagram.com/khanehaye_norani‎ اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha