چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟
کد خبر: 3888226
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به اینکه امکان بروز بیماری در تمام گروه‌های سنی وجود دارد گفت: تاکنون بیشترین ابتلا به کرونا ویروس در مردان با اضافه وزن و در گروه سنی 65 سال به بالا به ثبت رسیده است.

چه افرادی بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟به گزارش ایکنا از یزد به نقل از روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی، شریف یزدی، متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: به طور کلی بیماری‌های عفونی شایع‌ترین نوع بیماری‌ها در دنیا هستند که در میان آن‌ها عفونت‌های ویروسی شیوع بیشتری دارد.

وی ادامه داد: ویروس کرونا از طریق تماس نزدیک با قطرات تنفسی، مانند سرفه یا عطسه فرد بیمار و مواد و سطوحی که با قطرات کروناویروس آلوده شده‌اند منتقل می‌شود.

شریف یزدی با بیان این که علائم کرونا حداقل دو روز و حداکثر 14 روز بروز می‌کند، تصریح کرد: بیماری کرونا در ابتدا سبب بروز علائمی مانند تب بالا، گلو درد، سرفه، تنگی نفس و اسهال می‌شود و در مراحل بعدی و پیشرفته بیماری سبب بروز ذات ‌الریه و نارسایی کلیه شده که در نهایت می‌تواند منجر به مرگ افراد شود.

وی با اشاره به ابتلا کودکان به کرونا ویروس گفت: به طور کلی کرونا ویروس در کودکان کمتر دیده می‌شود ولی امکان بروز بیماری شدید در تمام گروه‌های سنی وجود دارد.

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: بر اساس آمارها، آقایان در گروه سنی 65 سال به بالا که اضافه وزن دارند، 75 درصد موارد ابتلا به کرونا ویروس را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان این که فقط دو درصد بیماران بیش از یک هفته در بیمارستان تحت درمان هستند، تصریح کرد: در صورتی که تنفس، تغذیه و علائم حیاتی بیمار به حالت عادی بازگردد، بیمار از بیمارستان ترخیص می‌شود و این مدت زمان می‌تواند یک روز یا تا چند هفته بستری باشد.

شریف یزدی یادآور شد: افراد بیمار از زمان بروز علائم تا 14 روز می‌توانند منتقل کننده ویروس باشند و به همین دلیل بعد از ترخیص از بیمارستان باید در منزل قرنطینه و ادامه درمان خود را سپری کنند.

وی تاکید کرد: رعایت اصول بهداشتی و شست و شوی دستان پس از هربار تماس با محیط بیرون، اصلی ترین راه پیشگیری از این بیماری است، ضمن اینکه امن ترین مکان خانه است و هم استانی‌ها برای قطع زنجیره انتقال کرونا در خانه بمانند.

انتهای پیام
captcha