کمک به اقشار آسیب‌پذیر یزدی از محل موقوفات
کد خبر: 3888237
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

کمک به اقشار آسیب‌پذیر یزدی از محل موقوفات

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به شیوع وبروس کرونا و مشکلات اقتصادی که برای بعضی خانواده‌ها به وجود آمده از کمک 200 میلیون تومانی این نهاد به اقشار آسیب پذیر از محل موقوفات استان خبر داد.

کمک به اقشار آسیب‌پذیر یزدی از محل موقوفاتحجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مقابله با ویروس کرونا از سوی این نهاد از کمک 200 میلیون تومانی به اقشار آسیب‌پذیر خبر داد و اظهار کرد: همچنین مبلغ 150 میلیون تومان برای تولید ماسک، مواد ضدعفونی و کمک به نهادهای مردم نهاد کمک شده است.

وی ادامه داد: تولید بیش از ۵۰۰ هزار ماسک از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون در امامزادگان و مراکز مرتبط و توزیع در مراکز بهداشتی و صنف‌های مختلف، تهیه 10 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده و توزیع در امامزادگان، مساجد و مراکز عمومی از دیگر اقدامات است.

زارع‌زاده از تهیه پنج هزار بسته مواد ضدعفونی کننده دست خبر داد و گفت: این مواد در امامزادگان و مراکز درمانی و عمومی استان توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان ضدعفونی روزانه امامزادگان و سایر اماکن فرهنگی و مذهبی را از دیگر اقدامات دانست و بیان کرد: همچنین خادمان امامزادگان به نیروهای مردمی در جهت ضدعفونی کردن معابر و سطح شهرها و تولید ماسک کمک کرده‌اند .

وی با اشاره به تهیه بنرهای مختلف اطلاع رسانی در جهت پیشگیری از ویروس کرونا در سطح استان گفت: تمامی امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد و همچنین مساجد در جهت جلوگیری شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است.

زارع‌زاده ایجاد برنامه‌های مختلف فرهنگی به صورت مجازی در کمک به پویش «در خانه بمانیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم»، زیارت مجازی امامزادگان و پخش برنامه‌های تحویل سال، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل، زیارت امام حسین (ع)، دعای هفتم صحیفه سجادیه و ... به صورت پخش زنده از کانال‌های مختلف شبکه‌های مجازی را از دیگر اقدامات برشمرد.

انتهای پیام
captcha