غلبه بر کرونا نیازمند مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌ اجتماعی است
کد خبر: 3888315
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴

غلبه بر کرونا نیازمند مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌ اجتماعی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: همه آحاد جامعه باید با مسئولیت‌پذیری و مشارکت اجتماعی مسئولان امر را در مدیریت و غلبه بر ویروس کرونا یاری کنند.

غلبه بر کرونا نیازمند مسئولیت‌پذیری و مشارکت‌ اجتماعی استمحمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد اظهار کرد: شهروندان نقش مهمی در برنامه‌های مبارزه و غلبه بر کرونا دارند و باید مسئولان امر را در اجرای برنامه‌های ستاد یاری کنند.

وی با اشاره به اینکه سامانه سجام پذیرای گزارش‌های مردمی است گفت: شهروندان از طریق سامانه جامع ارتباط مردمی قوه قضاییه(سجام)، می‌توانند هرگونه تخلف و جرمی را که باعث شیوع بیماری کرونا می‌شود از طریق آدرس sajam.scpd.ir ثبت و جهت بررسی و رسیدگی متولیان امر، گزارش کنند.

رحیمی‌زاده افزود: گرانفروشی، احتکار و تخلف در توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم، تهیه یا توزیع اقلام بهداشتی تقلبی و غیرمجاز و هرگونه تهدید علیه بهداشت عمومی از مواردی است که شهروندان می‌توانند گزارش کرده تا توسط مراجع قانونی رسیدگی شود.

این مقام قضایی بیان کرد: برای رسیدگی دقیق و به هنگام، ضروری است آدرس دقیق محل وقوع تخلف، شامل استان، شهرستان، منطقه یا محله، خیابان، کوچه، پلاک، طبقه و هر مشخصه دیگری که موجب دستیابی سریع به محل مورد نظر می‌شود، در ابتدای گزارش درج شود و همچنین موضوع گزارش نیز به صورت موردی و دقیق ذکر شده باشد و از ارسال گزارش به صورت مبهم یا کلی اجتناب شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اعلام اینکه در این سامانه، هویت شهروندان، اعضای سامانه سجام، دیده بانان پیشگیری و دست اندرکاران پیگیری گزارش‌ها کاملا محرمانه است، تصریح کرد: همه آحاد جامعه باید با مسئولیت پذیری و مشارکت اجتماعی مسئولان امر را در مدیریت و غلبه بر ویروس کرونا یاری کنند.

انتهای پیام
captcha