سنگری متفاوت از خدمت در امامزاده سیدنصرالله یزد
کد خبر: 3888474
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰

سنگری متفاوت از خدمت در امامزاده سیدنصرالله یزد

با شیوع ویروس کرونا فصلی دیگر از ارائه خدمت در اماکن مذهبی از جمله امامزادگان رقم خورده و شرایط کنونی وضعیتی را به وجود آورده که اقشار مختلف در بخش‌های مختلف به ارائه خدمت پرداخته و به حفظ سلامت جامعه کمک کنند.

مقام معظم رهبری فرمودند: «کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است، و این دو هیچ یک نقطه‌ پایان ندارد».

این روزها در کنار کادر درمانی استان حرکت جهادی جمعی از جوانان ایمانی در جای جای استان بازوی قدرتمندی را برای مبارزه با بیماری منحوس کرونا به وجود می‌آورد و این شرایط بحرانی وضعیتی را به وجود آورده که اقشار مختلف در بخش‌های مختلف به ارائه خدمت بپردازند و امروز با شیوع ویروس کرونا فصلی دیگر از ارائه خدمت در اماکن مذهبی از جمله امامزادگان رقم خورده است.

در این راستا گروه‌های جهادی و نیروهای مردمی در امامزاده سیدنصرالله یزد از ابتدای شیوع این ویروس به صورت شبانه‌روزی به حفظ سلامت جامعه کمک می‌کنند.

ضدعفونی، تهیه و بسته‌بندی ماسک، تولید محتواهای آموزشی و سرگرمی برای کودکان و خانواده‌ها و اجرای برنامه‌های مذهبی به صورت مجازی از جمله اقدامات گروه‌های جهادی در این امامزاده است.

امامزاده سید نصرالله یزد؛ سنگری برای مبارزه با کرونا

تولید روزانه ۲۰ هزار ماسک در این آستان

حجت‌الاسلام سیدناصر حیدری، مدیر آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله یزد در این زمینه به ایکنا گفت: به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تامین ماسک مورد نیاز کادر بهداشت و درمان و عرضه ماسک به قیمت واقعی در بازار، روزانه ۲۰ هزار ماسک در آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله تولید و بسته‌بندی می‌شود.

وی افزود: حدود ۴۰۰ خیاط با همکاری دفتر این آستان، اقدام به تولید ماسک می‌کنند‌ و در مرحله بعد این ماسک‌ها جمعآوری و به کارگاه بسته‌بندی فرستاده می‌شود.

حجت‌الاسلام حیدری ادامه داد: ماسک‌های تولیدی با کمک ۲۰ نفر و در سه شیفت بسته‌بندی و پس از ارسال به مرکز پرتونگاری انرژی اتمی برای ویروس‌کشی و ضدعفونی، در اختیار کادر بهداشت و درمان، تعدادی از داروخانه‌ها و اقشار نیازمند قرار می‌گیرد.

امامزاده سید نصرالله یزد؛ سنگری برای مبارزه با کرونا

تولید محتواهای آموزشی و سرگرمی

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله یزد ادامه داد: در این روزها که تاکید ویژه‌ای بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی می‌شود، این آستان نیز، اقدام به تولید محتواهای آموزشی و سرگرمی برای کودکان و خانواده‌ها کرده است.

وی اضافه کرد: فضاسازی شهری با نصب بنرهای اطلاع‌رسانی در خصوص کرونا و راه‌های مبارزه با آن و پخش زنده برنامه‌ها و مناسبت‌های دینی از طریق فضای مجازی از دیگر اقدامات این آستان برای مبارزه با کروناست.

سنگری متفاوت از خدمت در امامزاده سید نصرالله یزد

ارائه برنامه‌ها به‌صورت مجازی

مدیر آستان مقدس امامزاده سیدنصرالله یزد با اشاره به اجرای برنامه‌ها به‌صورت مجازی گفت: به علت شیوع بیماری کرونا و برای جلوگیری از آن، تصمیم گرفته شد تا برنامه‌ها به‌صورت آنلاین در فضای مجازی در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: با راه‌اندازی کانال و پیج‌ در شبکه‌های مجازی، برنامه‌ها به صورت آنلاین در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا بتوانند زیارت از راه دور را داشته باشند.

انتهای پیام
captcha