برنامه‌های مجازی بقاع متبرکه اقدامی مناسب در مقابله با کرونا است
کد خبر: 3889501
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵

برنامه‌های مجازی بقاع متبرکه اقدامی مناسب در مقابله با کرونا است

استاندار یزد گفت: ایجاد برنامه‌های مختلف فرهنگی به صورت مجازی از سوی بقاع متبرکه استان اقدامی مناسب برای کمک به پویش‌های «در خانه بمانیم» و «کرونا را شکست می‌دهیم» است.

برنامه های مجازی اقدامی برای کمک به در خانهبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اوقاف و امورخیریه، محمدعلی طالبی، استاندار یزد، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن استان یزد بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، گردشگری و مذهبی تحت الشعاع قرار گرفت به طوریکه هرگونه تجمع و برپایی مراسم در مراکز مختلف ممنوع شد.

طالبی افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا در استان یزد، همه سازمان‌ها و ادارات برای پیشگیری و مقابله با این ویروس بسیج شدند و اقدامات قابل توجهی را انجام دادند.

وی با اشاره به ممنوعیت ورود مسافران نوروزی به استان یزد بیان کرد: بر این اساس پذیرایی، اسکان و جذب مسافر در کلیه اماکن گردشگری و اقامتی از جمله کمپ‌های گردشگری، هتل‌ها، مهمانسراها، مهمان‌پذیرها و زائرسرای امامزادگان و بقاع متبرکه ممنوع اعلام شد.

استاندار یزد با بیان اینکه حفظ سلامتی مردم در برابر کرونا اولویت اصلی استان است افزود: اگرچه به دنبال شیوع ویروس کرونا در یزد، امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت مستمر و روزانه ضدعفونی می‌شدند، اما براساس تصمیمات ستاد ملی و استانی پیشگیری و مقابله با کرونا، تجمع و توزیع مواد غذایی و نذورات اطعامی در امامزادگان و بقاع متبرکه تا اطلاع ثانوی ممنوع اعلام شد.

این مقام مسئول امامزادگان و بقاع متبرکه را ملجا و پناهگاهی برای حضور اقشار مختلف مردم دانست و گفت: به دنبال گسترش ویروس کرونا از ۲۷ اسفندماه به منظور قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس، درب‌های امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد تا اطلاع ثانوی بسته و برنامه‌های تحویل سال نو و طرح آرامش بهاری کنسل شد.

طالبی با اشاره به اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه تمهیدات و اقدامات مهمی را برای سلامت همه مردم جامعه اتخاذ کرده است ادامه داد: قرارگیری مجموعه اوقاف یزد در کنار کادر بهداشت و درمان و راه اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس کادر درمانی بیمارستان‌ها و نیز تهیه مواد ضدعفونی کننده دست و توزیع آن در امامزادگان، مساجد و مراکز عمومی از جمله اقدامت قابل توجه این نهاد است.

وی اضافه کرد: ایجاد برنامه‌های مختلف فرهنگی به صورت مجازی و پخش برنامه‌های تحویل سال، دعای ندبه، دعای کمیل، دعای توسل، زیارت امام حسین و ... به صورت پخش زنده از کانال‌های مختلف شبکه‌های مجازی نیز اقدامی مناسب برای کمک به پویش‌های «در خانه بمانیم» و «کرونا را شکست می دهیم» است.

استاندار یزد گفت: سپاسگزار مردم عزیز استان هستم که علی رغم سنت‌های اصیل عید، مصلحت بزرگتر را مقدم داشته و با رعایت موازین بهداشتی، امید به گذر سریع از این بحران را افزونتر ساخته‌اند و نیز قدردان همه کسانی هستم که برای کاهش آثار و عوارض بیماری و بهبود شرایط استان کوشش می‌کنند خصوصا کادر تلاشگر بهداشت و درمان استان، امید دارم که سال ۹۹ سال تحویل و تحولِ حالِ این روز‌ها به بهترین احوال باشد.

انتهای پیام
captcha