کرونا فرصتی برای تجربه زندگی به شکل جدید است
کد خبر: 3889530
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴

کرونا فرصتی برای تجربه زندگی به شکل جدید است

عضو شورای اسلامی شهر یزد موج کرونا را فرصتی تازه دانست و گفت: کرونا فرصتی ایجاد می‌کند تا زندگی را به شکل جدید تجربه کنیم.

کرونا فرصتی برای تجربه زندگی به شکل جدید استبه گزارش ایکنا از یزد، حمیدرضا قمی، عضو شورای اسلامی شهر یزد 18 فروردین ماه در نشست حجت‌الاسلام صدوقی، مدیرعامل خانه فرهنگ صدوقی با اعضای شورای شهر، موج کرونا را فرصتی تازه دانست و اظهار کرد: کرونا فرصتی ایجاد می‌کند تا زندگی را به شکل جدید تجربه کنیم.

وی با اشاره به آغاز به کار اصناف گفت: معیشت دویست هزار نفر با اصناف گروه خورده که در این مدت دچار آسیب شده‌اند و دولت پروتکل مشخصی برای آغاز به کار اصناف تدوین نکرده است لذا باید برای شروع به کار آنها برنامه ای مشخص اعلام شود.

قمی ادامه داد: خوشبختانه اپلیکیشن‌های بسیار خوبی در این مدت ایجاد شده و قطعا برای رونق کسب و کارها و نظام توزیع هم امری ضروری است.  

محسن ابوترابی، دیگر عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: در مشکلات پیش آمده برای مردم نیازمند تقویت جریان فرهنگی هستیم.

وی پیشنهاد داد: سایتی ایجاد شود تا با حفظ کرامت افراد و با درج کدملی، ثبت نام و حمایت از قشرهای آسبب دیده انجام گیرد.

ونوس عامری، عضو شورای شهر یزد نیز در این نشست با تشکر از حجت‌الاسلام صدوقی در ایجاد موج مشارکت در استان بیان کرد: خانه فرهنگ صدوقی راهی را نشان داد تا این مشارکت در سطح جامعه در بالاترین شکل ادامه یابد.

وی افزود: در هیچ کشوری دولت به تنهایی قادر به حل بحران نیست و ما شاهد کمک‌های بسیار خوب خانه فرهنگ صدوقی در حل مشکلات جامعه سلامت استان هستیم.

عامری بیان کرد: صندوق‌های مالی بسیار کارگشا هستند و شورای شهر و شهرداری در این راه آمادگی خود را برای همکاری اعلام می‌کند.

سپنتا نیکنام، دیگر عضو شورای شهر یزد نیز در این نشست بر رفع مشکلات به صورت گام به گام تاکید کرد و گفت: ارتباط بین خیران و نیازمندان از نکاتی است که گروه‌های مردمی همچون خانه فرهنگ صدوقی به خوبی می‌توانند نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در شروع به کار اصناف طبقه بندی صورت گیرد، در ایجاد رونق گردشگری نیز پیشنهاد داد: گروه‌های فعال در این بخش با ارائه تخفیف‌های مناسب و زمان بندی‌های مشخص جهت رزرو، زمینه بهره گیری مردم از خدمات را فراهم کنند.

الهه جورابی، عضو شورای شهر یزد نیز از گستردگی کار و ارتباط خوب خانه فرهنگ صدوقی با جامعه صنعت قدردانی کرد و با توجه به حمایت‌های انجام شده از قشرهای آسیب دیده گفت: توزیع بسته‌های معیشتی کار مقطعی است و باید برای آینده این افراد برنامه ریزی شود تا پس از این بحران اشتغال پایدار داشته باشند.

وی ادامه داد: در شرایط درآمدی شهرداری و پروژه‌های نیمه تمام شهر امکان رفع همه مشکلات نیست و لازم است همه نهادها در حل مشکلات کمک کنند.

محسن عباسی، دیگر عضو شورای شهر یزد نیز در این نشست کمک‌های شهرداری را یادآور شد و با توجه به مشکلات کار بیان کرد: پروژه‌های عمرانی از 21 فروردین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز خواهد شد چرا که بخشی از نیروهای کار، کارگران ساختمانی هستند که دچار مشکلات معیشتی شدند.

وی افزود: مدیریت بحران در کشور باعث شد در مقایسه با دیگر کشورها شرایط بهتری را شاهد باشیم و امیدوارم با تامین منابع پایدار، کمک‌های معیشتی کوتاه مدت و راه اندازی اصناف در چارچوب پروتکل‌ها شاهد رفع مشکلات باشیم.

مهدی کاشفی زاده، عضو شورای شهر یزد نیز در این نشست بر استمرار کمک‌ها به بخش درمان تاکید کرد و با توجه به مشکلات ایجاد شده در برابر این بیماری، نشاط اجتماعی و انجام برنامه‌های فرهنگی پس از این بحران را خواستار شد.

انتهای پیام
captcha