حمایت‌های خیران در تأمین نیازهای معیشتی جهت‌گیری شود
کد خبر: 3890273
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲

حمایت‌های خیران در تأمین نیازهای معیشتی جهت‌گیری شود

استاندار یزد گفت: با توجه به آسیب‌پذیری بخشی از اقشار مردم استان در بحث کرونا، جهت‌گیری جدید حمایت‌های خیران، برای تأمین نیازهای معیشتی این بخش از جامعه باشد.

حمایت‌های خیری برای تامین نیازهای معیشتی جهت‌گیری شودبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد 20 فروردین‌ماه در جلسه مشترک با بخشی از خیران و مسئولان تشکل‌های خیریه استان اظهار کرد: جلسه کنونی به منظور هم‌اندیشی برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های خیران استان، انجام هماهنگی‌های بیشتر برای مقابله هدفمند با آثار و تبعات بیماری کرونا و ساماندهی بهتر مشارکت‌های مردمی برگزار شده است.

طالبی افزود: کارگروه مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از کارگروه‌های ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا و به منظور بهره‌گیری از توان و ظرفیت‌های مردم برای مبارزه با بیماری کرونا در روزهای ابتدایی ورود این بیماری به کشور، تشکیل شد.

وی ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن در بخش‌های مورد نیاز، از جمله وظایف این کارگروه است.

استاندار یزد گفت: به دنبال استفاده از تمام ظرفیت‌های مردمی استان همچون تشکل‌های خیریه، هیئت‌های مذهبی، معتمدین محلی، صنعتگران، تولید کنندگان، فعالان عرصه گردشگری و دیگر ظرفیت‌های خیران برای مقابله با بیماری کرونا هستیم.

وی ادامه داد: در روزهای اول ورود کرونا به استان شاهد ورود تاثیر گذار تشکل‌های مردمی برای حمایت از بخش درمان و تامین نیازهای اقشار آسیب پذیر جامعه بودیم.

طالبی با اشاره به اینکه تنوع فعالیت‌های خیران استان موجب شد بخش‌های مختلفی از نیازها، طی بحران کرونا پوشش داده شود گفت: تشکل‌های خیریه طی هفته‌های اخیر اقدامات قابل توجهی برای تامین و رفع نیازهای دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش تجهیزات و درمان داشته اند و دوشادوش دولت از این دانشگاه حمایت کرده اند.

استاندار یزد افزود: با توجه به آسیب پذیری بخشی از اقشار مردم در استان، جهت‌گیری جدید حمایت‌های خیران، برای تامین نیازهای معیشتی این بخش از جامعه است.

وی حمایت از صنوف متضرر را از دیگر برنامه‌هایی دانست که از سوی خیران دنبال خواهد شد.

انتهای پیام
captcha