اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت شهرداری همدان
کد خبر: 3891599
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰

اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت شهرداری همدان

رئیس شورای شهر همدان با اشاره به بحران جهانی کرونا، گفت: در شرایط کنونی باید به گونه‌ای پیش رفت که بتوانیم به وعده‌های خود عمل کنیم و اولویت اصلی باید پرداختن به پروژه‌های نیمه‌تمام باشد.

اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت شهرداری همدانبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی‌فر، رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان در جلسه کمیسیون فنی عمرانی که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد؛ گفت: با وجود بحران جهانی کرونا، بسیاری از مباحث تحت تأثیر قرار گرفته است که از منظر اقتصاد یکی از مهمترین مباحث به تأمین منابع مالی بازمی‌گردد.
وی افزود: با توجه به بحران به وجود آمده، اجرای طرح فاصله اجتماعی حتی با وجود منابع مالی، بر پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها نیز تأثیر گذاشته است.
رحیمی‌فر با تأکید بر اینکه با وجود اتفاقات رخ داده باید برنامه مناسبی در صورت تداوم ویروس کرونا، داشته باشیم، گفت: می‌توان با تشریک مساعی و تصمیمات مناسب، پروژه‌های شهری را اولویت‌بندی کرده و بر اساس آن پیش برویم.
وی با تأکید بر تسریع در روند اجرای پل سردار شهید همدانی، یادآور شد: به‌طور قطع با شرایط به وجود آمده، اتمام فاز نخست بزودی محقق نخواهد شد که شهرداری باید در این زمینه اقداماتی را انجام دهد.
رئیس کمیسیون فنی و عمرانی شورای شهر همدان ادامه داد: لازم است پیش‌بینی و برنامه‌های لازم برای شرایط بحرانی تعریف کرد که اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام از مهمترین مسائل است؛ زیرا جزو مطالبات مردمی محسوب می‌شود.

اولویت جدید شهری با تداوم کرونا تعریف نخواهد شد
رئیس شورای شهر همدان هم در این جلسه با اشاره به بحران جهانی کرونا، گفت: پروژه پل سردار شهید همدانی به‌رغم اینکه در حال حاضر فعال است؛ اما در شرایط کنونی باید به گونه‌ای پیش رفت که بتوانیم به وعده‌های خود عمل کنیم.
کامران گردان افزود: می‌توان حداقل تا شهریورماه امسال، فاز نخست پل سردار شهید همدانی را به اتمام رساند.
وی با اشاره به اینکه شورا اولویت‌های جدیدی برای پروژه‌های شهرداری تعریف نکرده است؛ یادآور شد: با توجه به وضعیت مالی به وجود آمده هیچ‌گونه اولویت جدید شهری تعریف نخواهد شد و باید اجرای آسفالت معابر اصلی و پروژه‌های نیمه‌تمام باید مدنظر باشد.
رئیس شورای شهر همدان همچنین بر تعیین‌‌تکلیف و مشخص شدن وضعیت پرداخت حقوق و مزایای پرسنل شهرداری و اجرای پروژه‌های اولویت‌دار شهری همدان تأکید کرد.

شهرداری برای سایت‌موزه پیاده‌راه امام(ره) برنامه بدهد
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و مالی شورای شهر همدان هم بر تعیین‌تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد و یادآور شد: حدود 3 سال است که سایت‌موزه پیاده‌راه امام(ره) در حال اجراست؛ اما هنوز پیشرفتی نداشته است که شهردار باید در این زمینه باید پاسخگو باشد.
اکبر کاوسی‌امید همچنین تسریع در اجرای پروژه خط لوله‌گذاری انتقال آب‌های سطحی شهرک ولی‌عصر(عج) را ضروری دانست.

اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام؛ اولویت شهرداری
معاون فنی و عمرانی شهرداری همدان نیز گفت: متأسفانه بحران ویروس کرونا، پروژه‌های عمرانی را تحت‌الشعاع قرار داده است.
عزیز یوسفی افزود: با توجه به پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و مشکلاتی که به خاطر این بحران جهانی به وجود آمده و همچنین تأکیدات اعضای شورا، اولویت شهرداری، اجرای پروژه‌های نیمه‌تمام است.
یوسفی یادآور شد: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، شیوه‌نامه‌ای از وزارت کشور به کارگاه‌های ساختمانی ابلاغ شده است که باید موازین بهداشتی را رعایت کنند؛ از این‌رو این مهم، روند پروژه‌ها را کُند کرده است.
وی اضافه کرد: آسفالت اجرا شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸ در مناطق بازآفرینی ۴۵ هزار تن در سطح سه منطقه شهرداری بوده و ۳۸ هزار تن نیز در معابر اصلی از محله قیر تخصیصی انجام شده است.

انتهای پیام
captcha