مراکز نیکوکاری در مساجد یزد ایجاد می‌شود
کد خبر: 3892558
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۱

مراکز نیکوکاری در مساجد یزد ایجاد می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد از ایجاد مراکز نیکوکاری در مساجد استان در راستای شناسایی هرچه بهتر نیازمندان و مشارکت در توزیع کمک‌های مردمی خبر داد.

مراکز نیکوکاری در مساجد یزد ایجاد می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد، ۳۰ فروردین ماه در دومین نشست قرارگاه رزمایش مواسات یزد اظهار کرد: برخی از مساجد استان در حال حاضر مراکز نیکوکاری فعال دارند و برای سایر مساجدی که این مراکز را ندارند هم هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود تا با تأسیس این مرکز زمینه جذب کمک‌های مردمی فراهم شود.

وی تصریح کرد: تأسیس این مراکز نیکوکاری هم می‌تواند زمینه شناسایی هرچه بهتر نیازمندان در سطح شهرها را فراهم کند و هم در حوزه توزیع کمک‌ها مشارکت‌های لازم را انجام دهند. نکته دیگری که در ظرفیت این مراکز باید به آن اشاره شود، هدایت کردن کمک‌های خیری و زمینه سازی برای مشارکت مردم در این عرصه است.

نجیمی بر ضرورت برخورداری کمک‌های مردمی از پیوست فرهنگی تأکید کرد و گفت: اگر کمک‌ها بدون پیوست فرهنگی باشد تأثیرگذاری لازم را به دنبال ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جمع‌آوری کمک‌های مردمی به صورت پراکنده انجام می‌شود و در بعضی موارد توزیع کمک‌ها هم پراکنده و موازی است گفت: باید در اسرع وقت اقدام به معرفی یک شماره حساب واحد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی انجام شود و توزیع هم با هماهنگی این ستاد صورت گیرد تا جلوی موازی‌کاری گرفته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: اگر بتوان پول جمع‌آوری شده برای کمک را سهام به نام نیازمندان بخریم، می‌توان اقدام اساسی برای نیازمندان انجام داد و در طول سال درآمد پایداری برای آنها تأمین کرد.

انتهای پیام
captcha