جزئیات توفان شدید در یزد / ۲ فوتی و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت
کد خبر: 3895044
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹

جزئیات توفان شدید در یزد / ۲ فوتی و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت

مدیرکل مدیریت بحران استانداری یزد گفت: وزش شدید طوفان به درختان، مزارع، خودرو‌ها و تأسیسات برقی استان ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد و متأسفانه ۲ نفر از راکبان موتورسیکلت در محور بافق ـ باقرآباد، جان خود را از دست دادند.

طوفان در استان ‌دو کشته و ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت برجا گذاشتبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمود شاکری شمسی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری ‌یزد، اظهار کرد: در اثر طوفان شدیدی که از بعد از ظهر روز یکشنبه، 7 اردیبهشت ماه شروع شد و تا نیمه‌های شب و بامداد روز دوشنبه در استان ادامه داشت و سرعت آن در برخی مناطق مانند ابرکوه ۱۲۲ کیلومتر بر ساعت و در دیگر مناطق تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است، متاسفانه ‌دو نفر از راکبان موتورسیکلت در محور بافق- باقرآباد، جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: علاوه بر خسار‌ت‌های جانی، صدمه‌های نسبتاً سنگینی به شبکه برق، قطعی موقت برق برخی از شهرها و روستاها، واژگونی یک دکل برق فشار قوی، کنده شدن تابلوهای تبلیغاتی، شکسته شدن تیرهای برق و تعداد زیادی از درختان، خسارت به تعداد قابل توجهی از خودروهای شهروندان به دلیل شکستگی درختان، خسارت زیاد ‌به باغداران به ویژه باغ‌های پسته، زردآلو و انگور مخصوصاً در شهرستان‌های ابرکوه، اردکان و خاتم وارد شد.

مدیر کل مدیریت بحران ‌استان افزود: با عنایت به اینکه بیشترین خسارت‌ها مربوط به بخش کشاورزی بوده، برآورد اولیه خسارت این طوفان بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است و همچنین تعدادی از گلخانه‌ها و واحدهای دامی استان نیز از ١٠ تا ٣٠ درصد خسارت دیده اند.

شاکری‌شمسی بیان کرد: جمع‌بندی نهایی این برآوردها و خسارت‌های ناشی از طوفان، توسط دستگاه‌های متولی در حال جمع‌آوری است که به محض آماده شدن به اطلاع مردم استان خواهد رسید.

انتهای پیام
captcha