عواید موقوفه واقف یزدی به زلزله‌زدگان اختصاص یافت
کد خبر: 3896013
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰

عواید موقوفه واقف یزدی به زلزله‌زدگان اختصاص یافت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد گفت: واقف خیراندیش یزدی عواید موقوفه خود را به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است به زلزله‌زدگان خراسان اهدا کرد.

عواید موقوفه واقف یزدی به زلزله‌زدگان اختصاص یافتبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان یزد، این اداره در طول سال به اجرای نیت موقوفات در زمینه‌های مختلف می‌پردازد که اکثر نیت‌ها، برگزاری مراسم عزاداری و روضه خوانی، کمک به مستمندان و نیازمندان، برگزاری مراسم قرآنی و آموزش قرآن کریم، مهدویت و دیگر نیت‌ها است.

در این میان موقوفاتی نیز هستند که علاوه بر نگاه ویژه به شهر و استان خود، نگاهی به دوردست‌ها و استان‌های دیگر نیز دارند که نمونه آن را می‌توان به واقف خیراندیش رستم بخت مند عنوان کرد که در زمان ثبت موقوفه‌اش، اعلام کرده است که عواید آن به زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان خراسان‌های سه گانه اختصاص یابد.

حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان یزد با اشاره به اختصاص عواید موقوفه رستم بخت‌مند به سیل‌زده و زلزله‌زده خراسان، گفت: در این موقوفه عنوان‌ شده است که عواید آن به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان خراسان اختصاص یابد. هرساله عوایدی که از موقوفه رستم بخت‌مند که یک باغ در یزد است به دست می‌آید به خراسان‌های سه گانه داده می‌شود.

وی با بیان اینکه این موقوفه در تاریخ ۲۲ اردیبهشت‌ماه ۱۳۶۰ به ثبت رسیده است، اضافه کرد: امسال مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عواید این موقوفه به ادارات اوقاف و امور خیریه خراسان‌های سه‌گانه داده شد تا آنها این مبلغ را بر اساس نیت موقوفه هزینه کنند.

انتهای پیام
captcha