تمهیدات ویژه‌ برای مقابله با بحران‌های زیستی اندیشیده شود
کد خبر: 3898468
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
عزیزی تاکید کرد؛

تمهیدات ویژه‌ برای مقابله با بحران‌های زیستی اندیشیده شود

شهردار یزد گفت: آمادگی برای مقابله با بحران‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و با وجود تجربه کرونا باید تمهیدات ویژه ای برای مقابله با بحران‌های زیستی نیز اندیشیده شود.

تمهیدات ویژه‌ای برای مقابله با بحران‌های زیستی اندیشیده شودبه گزارش ایکنا از یزد، جمال الدین عزیزی، شهردار یزد 23 اردیبهشت ماه در دیدار با حرازی زاده، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه فعالیت این سازمان دارای سختی‌ها، پیچیدگی‌ها و حساسیت‌های خاصی است اظهار کرد: موضوع غربالگری شهروندان در زمان شیوع ویروس کرونا، موجب ایجاد آرامش روانی در بین شهروندان شده بود.

وی به اهمیت بحث آموزش شهروندی و اطلاع رسانی دقیق، صحیح و سریع در قبل، حین و بعد از وقوع حوادث اشاره کرد و با اعلام آمادگی جهت هم افزایی و تعامل بیشتر بین دستگاهی افزود: ایده‌ها، طرح‌ها و موضوعات مربوط به پیشگیری و اقدامات پیشگیرانه، همچنین بحث‌های مربوط به امداد و نجات را می‌توان در قالب تفاهم نامه‌هایی در چارچوب شهر دوستدار کودک و با جامعه هدف دانش آموزی اجرایی کرد.

عزیزی گفت: در ماه‌های اخیر نیروهای جمعیت هلال احمر در مقابله با کرونا و به ویژه در بحث غربالگری، وظیفه خطیری را برعهده داشتند که با تلاش‌های شبانه روزی توانستند در این زمینه اقدامات پیشگیرانه مؤثری انجام دهند.

شهردار یزد با بیان اینکه این تلاش‌ها باعث شد جان خیلی‌ها نجات یافته و از سرعت شیوع ویروس کرونا جلوگیری شود تصریح کرد: آمادگی برای مقابله با بحران‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و با وجود تجربه کرونا باید تمهیدات ویژه ای برای مقابله با بحران‌های زیستی نیز اندیشیده شود.

محسن حرازی‌زاده یزدی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز در این دیدار به تشریح خدمات این نهاد در بحران شیوع کرونا پرداخت و گفت: از ابتدایی ترین اقدامات قبل از ابلاغ دستور العمل کشوری استقرار تیم‌های غربالگری و تب سنجی در پایانه مسافربری و راه آهن یزد بود که در ادامه به مبادی ورودی‌ استان و شهرها گسترش یافت به نوعی تعداد این پایگاه‌ها در مقطعی به ۲۵ پایگاه نیز رسید.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه داوطلبان در برخی امور جلوتر از مجموعه ستادی هلال احمر بودند، بیان کرد: از تامین مواد اولیه توسط خیران تا مشارکت‌های مردمی برای تولید ماسک و سایر اقلام و پشتیبانی جهت تامین و توزیع اقلام، چرخه خوبی در هلال احمر شکل گرفت.

انتهای پیام
captcha