23 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یزد چاپ می‌شود
کد خبر: 3900609
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱

23 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یزد چاپ می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: امسال 23 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دست چاپ است و به محض تأمین اعتبار در دستور کار قرار می‌گیرد.

23 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در یزد چاپ می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، سرهنگ پاسدار منصور زارع، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد 1 خردادماه در نشست رسانه‌ای که به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: دو عامل اساسی باعث پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات بیت المقدس شد که دانش نظامی و قوت فرماندهی و استعداد جوانان ما برگرفته از سیره ائمه اطهار (ع) و رهنمودهای امام خمینی (ره) یکی از این عوامل است.

وی ادامه داد: عامل دیگر نیروی ایمان، شجاعت و نترس بودن رزمندگان بود که ناشی از قدرت ایمان آنان بود.

سرهنگ زارع گفت: امروز با شیوع کرونا ایثارگری و فداکاری دوران دفاع مقدس تکرار شد به نحوی که در ابتدای شیوع این بیماری با کمبودهایی در زمینه ماسک، مواد ضدعفونی و کیت‌های پزشکی مواجه بودیم و این در حالی است که نسبت به کشورهایی که تحریم نبودند و ادعای جهان اولی را داشتند با دلسوزی مردم و مسئولان و نبرد مومنانه اکنون در جایگاهی هستیم که حتی در این زمینه صادر هم می‌کنیم.

وی ادامه داد: همان گونه که در دوران دفاع مقدس بانوانی بودند که در پشت جبهه فعالیت می‌کردند اکنون نیز نسبت به تولید ماسک همت و تلاش کردند و خوشبختانه می‌بینیم با نبرد مومنانه و جهادگونه مردم و مسئولان روز به روز آمار مرگ ناشی از کرونا کاهش می‌یابد.

برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس در یزد

زارع با اشاره به برنامه‌های چهلمین سالگرد دفاع مقدس  و سوم خردادماه در استان افزود: تهیه محتواهای مناسب و فشرده در شبکه‌های مجازی، روایتگری، شب شعر، برگزاری یادواره شهدای استان در عملیات بیت المقدس، تجلیل از ایثارگران، رزمندگان و خانواده‌  شهدا در حوزه سلامت، برگزاری مسابقه کتابخوانی اینترنتی، برگزاری راهیان نور مجازی، برگزاری مسابقه دلنوشته، عکس، فیلم کوتاه و ایثارگری در حوزه سلامت از جمله این برنامه‌ها است.

وی بیان کرد: از فردا شب نیز به مدت 10 شب برنامه شب‌های طلایی در فضای مجازی آپارات و لایو اینستاگرام خواهیم داشت که در این برنامه هر شب یک دستگاه اجرایی دستاوردهای خود را ارائه خواهد کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به اینکه در حوزه کتاب سال گذشته کتاب «پسران آتش بار» به عنوان کتاب شاخص در کشور معرفی شد گفت: دستور کار تولید 50 عنوان کتاب در سال در حوزه‌های مختلف در اولویت است و  امسال 23 عنوان در دست اقدام قرار گرفت و آماده چاپ است و به محض تأمین اعتبار در دستور کار قرار می‌گیرد.

چاپ 23 عنوان کتاب در زمینه دفاع مقدس

وی ادامه داد: در زمینه تولیدات هنری نیز پس از گذشت دو ماه از سال جدید تاکنون 5 اثر منتشر شده و امسال رویکرد ما فعالیت در حوزه هنری به خصوص در فضای مجازی است.

وی با اشاره به باغ موزه دفاع مقدس گفت: فضای ساختمانی این موزه آماده است و گالری یک فعالیت خود را شروع کرده و تصاویر تمامی شهدای استان یزد به صورت مقرنس کاری آیینه مورد بهره برداری قرار گرفته است.

زارع افزود: موزه به صورت رسمی افتتاح شده و در فضای بیرونی ساختمان اقداماتی صورت  گرفته و کلنگ زنی المان تن و تانک، یادمان شهید محمدحسین ذوالفقاری سال گذشته زده شد و در حال احداث است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد حضور ارزشمند شهید گمنام را یادآور شد و از اسقبال اقشار مختلف مردم و دوستداران شهدا در این باغ موزه خبر داد و با اشاره به اینکه اعتبارات کشوری با سفر ریاست جمهور محقق شد گفت: اعتباراتی از سوی مقام معظم رهبری نیز اختصاص یافت و دریافت شد و اکنون مابقی باید از اعتبارات استانی تامین شود و دستور استاندار بر اختصاص این اعتبار داده شده که ان شاءالله با تخصیص اعتبار شاهد تکمیل این موزه باشیم.

وی ادامه داد: هدف از این باغ موزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بویژه نسل جوان است لذا باید اقدامات فاخر و موثری در این زمینه صورت گیرد و از همه خیران برای اتمام این طرح دست یاری می‌طلبیم و ان شاءالله پس از ماه مبارک رمضان مجمع خیرین راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام
captcha