تکریم مراجعان و حفظ ارزش‌های انسانی مورد اهتمام دادگستری یزد است
کد خبر: 3900934
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸

تکریم مراجعان و حفظ ارزش‌های انسانی مورد اهتمام دادگستری یزد است

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بحث تکریم مراجعان و حفظ ارزش‌های انسانی از حالت شعاری خارج شده و یک مسئله مورد اهتمام برای تمام کارکنان قضائی و اداری دادگستری است.

تکریم مراجعان و حفظ ارزش‌های انسانی مورد اهتمام دادگستری یزد استبه گزارش ایکنا از یزد، علی اکبر شمس، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان یزد 3 خردادماه در آیین تکریم و معارفه روسای سابق و جدید دادگاه عمومی بخش زارچ اظهار کرد: ورودی بیش از حد پرونده به دستگاه قضائی امان را از قضات بریده و آنان را به مرز فرسودگی رسانده است.

وی ادامه داد: کاهش ورودی پرونده‌ها و کاهش اطاله دادرسی از اولویت‌های سند تحول قوه قضائیه است که در همه ارکان قوه قضائیه به آن پرداخت شده است.

این مقام قضائی با اشاره به تعداد بالای تایید آراء دادگاه بخش در زارچ و کمترین نقض آن در محاکم عالی تجدیدنظر تصریح کرد: این مهم نشان از دقت نظر و تلاش اثرگذار رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ بوده است.

وی کاهش جمعیت کیفری، حبس زدائی و استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس را از اولویت‌های دستگاه قضائی برشمرد و گفت: رشد 50 درصدی استفاده از احکام جایگزین حبس در دادگاه‌های عمومی بخش زارچ نشان از همین موضوع را دارد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان از مبارزه با فساد به عنوان یکی دیگر از مسائل مورد اهتمام در قوه قضائیه یاد کرد و گفت: پس از انتصاب آیت الله رئیسی به ریاست قوه قضائیه، بحث مبارزه با فساد به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت واین مبارزه به صورت جدی در درون و بیرون دستگاه قضائی دنبال شده است.

وی تکریم ارباب رجوع و احترام به مراجعان را مهمترین سند تحول قوه قضائیه دانست و بیان کرد: بحث تکریم مراجعان و حفظ ارزش‌های انسانی از حالت شعاری خارج شده و یک مسئله مورد اهتمام برای تمام کارکنان قضائی و اداری دادگستری است و عدم اعلام نارضایتی در 2 سال گذشته از رئیس دادگاه عمومی بخش زارچ خود گواه این مدعی است.

شمس، تعامل بیشتر دستگاه قضائی با سایر نهادهای اجتماعی جامعه را از دیگر شاخصه‌های قوه قضائیه در دوران ریاست جدید ذکر کرد و گفت: حضور بیشتر مقام‌های قضائی در کنار سایر مسئولان دولتی و دیگر گروه های اجتماعی و مردم نهاد به تقویت دستگاه قضائی منجر شده و رضایت بیشتر مردم را به دنبال داشته است.

یادآور می‌شود در این مراسم ضمن تقدیر از محمد حسین دهقانی زاده به عنوان رئیس سابق دادگاه عمومی زارچ حسین رعیت به عنوان رئیس جدید دادگاه عمومی بخش زارچ معرفی شد.

انتهای پیام
captcha