صدور 2000 دادنامه با موضوع احکام جایگزین حبس در یزد
کد خبر: 3901480
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵

صدور 2000 دادنامه با موضوع احکام جایگزین حبس در یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: صدور بیش از 2000 دادنامه با احکام مجازات جایگزین حبس، یک گام مهم در موضوع کاهش جمعیت کیفری است.

صدور بیش از 2 هزار دادنامه با موضوع احکام جایگزین حبسبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد 6 خردادماه در نشست با مسئولان قضائی و مسئولان اداره زندان‌های استان با موضوع اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها اظهار کرد: مجازات زندان تنها باید برای جرائم مهم، خشن و مخل نظم و امنیت لحاظ و برای سایر جرائم طبق مقررات از احکام جایگزین حبس استفاده شود.

وی با اشاره به صدور بیش از 2000 هزار دادنامه با موضوع احکام مجازات جایگزین حبس از انواع مختلف در سال 98 در استان یزد براساس سامان‌های جامع آماری بیان کرد: از این تعداد دادنامه صادر شده در اجرای کیفری یک هزار و 59 فقره حکم اجرا شده که برخی از آن‌ها به علت برخی از مشکلات مثل کمبود پابند الکترونیک معطل مانده است.

این مقام قضائی، سیاست قوه قضائیه و تاکید آیت‌الله رئیسی را برابر دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان و سند تحول قضایی بر کاهش جمعیت کیفری ذکر کرد و گفت: این راهبرد قوه قضائیه با استفاده از تاسیسات حقوقی بهره می‌گیرد و علی رغم برخی از نقدها و پیش داوری‌ها، ثابت شد که نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، اهتمام به اجرای دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی را از اولویت‌های سال 99 دانست و تصریح کرد: رعایت حقوق و حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی باید در شوراهای حل اختلاف و سایر نهادهای قضائی و شبه قضائی نیز در دستور کار قرار گیرد.

دهشیری اجتناب دادستان‌های سراسر استان را از قرارهای بازداشت موقت تا حد امکان را خواستار شد و یادآور شد: با توجه به اینکه اصل بر عدم صدور قرار بازداشت موقت است مگر در موارد مصرح در قانون لذا دادستان‌ها باید تا آنجا که امکان دارد از قرارهای بازداشت موقت تا حد امکان اجتناب و از سایر تامین‌های قانونی متناسب استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha