نسبت به امور مساجد و احیای کارکردهای آن بی‌توجه نباشیم
کد خبر: 3902499
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱

نسبت به امور مساجد و احیای کارکردهای آن بی‌توجه نباشیم

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه زمینه جذب بیشتر جوانان به مساجد فراهم شود گفت: نباید نسبت به امور مساجد و ضرورت احیای کارکردهای آن بی‌توجه باشیم.

نسبت به امور مساجد و احیای کارکردهای آن بی‌توجه نباشیمبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد 12 خردادماه در نشست کارگروه رسیدگی به امور مساجد استان یزد اظهار کرد: مساجد در اسلام از جایگاه و اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند لذا باید دارای جذابیت‌های لازم در زمینه‌های معنوی و برنامه‌ها باشد تا بتواند زمینه جذب افراد به ویژه جوانان را فراهم کند.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه نباید یک روحانی در مساجد تنها به اقامه نماز بپردازد عنوان کرد: ائمه جماعات باید با افراد مختلف جامعه و خانواده‌های محل ارتباط داشته باشند و به مشکلات آنها رسیدگی کند و تلاش خود را برای رفع آن انجام دهند.

وی افزود: رفتار و برخورد یک روحانی و امام جماعت باید به گونه‌ای باشد که خود به خود زمینه جذب جوانان فراهم شود و اگر بخواهیم در مساجد موفق باشیم باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی متعددی برگزار شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد گفت: نباید نسبت به امور مساجد و ضرورت احیای کارکردهای آن بی توجه باشیم و حتما باید احیای این کارکرد مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای ترویج سیره اهل بیت(ع) در جامعه تاکید کرد و گفت: باید این ایده و راه را به تمام جهان و به ویژه در بین مردم خودمان ترویج کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه امروز غرب به صورت بسیار سختی با مشکلات ناشی از کرونا درگیر شده بیان کرد: در مقابل همه مشکلاتی که غرب پیدا کرده در انقلاب اسلامی ایران روحیه‌های ایثار، از خودگذشتگی و مواسات بسیاری از مشکلات را رفع کرده است.

انتهای پیام
captcha