مسابقات قرآن و عترت قوه‌ قضاییه در یزد برگزار می‌شود
کد خبر: 3903104
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶

مسابقات قرآن و عترت قوه‌ قضاییه در یزد برگزار می‌شود

معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد از برگزاری هشتمین دوره مسابقات قرآن و عترت در سامانه فهام خبر داد و مهلت ثبت‌نام در این مسابقات را تا اول تیرماه سال جاری اعلام کرد.

مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌قضاییه برگزار می گرددبه گزارش ایکنا از یزد، به نقل از روابط‌عمومی دادگستری، محمدرضا عرشیان، معاون فرهنگی دادگستری کل استان یزد، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در سامانه فهام معاونت فرهنگی قوه قضائیه خبر داد و اظهار کرد: این مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل، درک موضوعی و درک مفاهیم در رده زیر 16 سال و بزرگسال برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مراحل مختلف این مسابقات افزود: 20 برگزیده رشته‌های کتبی که بیشترین مجموع امتیازات مراحل شهرستانی، استانی و مقدمات کشوری را کسب کنند به مرحله کشوری صعود خواهند کرد.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد مهلت ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه‌ قضاییه در سال جاری را تا اول تیرماه سال جاری اعلام کرد و گفت: به غیر از رشته‌های درک مفاهیم و حفظ موضوعی در مقطع بزرگسالان سایر مقاطع و رشته تا اول تیرماه فرصت دارند تا از سامانه فهام معاونت فرهنگی ثبت نام کنند.

وی تصریح کرد: قرآن به عنوان معجزه جاوید پیامبر(ص)، بهترین روش و سبک زندگی را برای انسان ترسیم کرده، چرا که انسان، مخلوق خدایی است که به حقیقت انسانی و ابعاد وجودی و نیازهای روحی و جسمی مخلوق خود واقف است و در قرآن به تمام این موارد مورد نیاز بشر پرداخته است.

این مقام مسئول قوانین و مقررات قرآن کریم را منطبق با فطرت بشری دانست و تصریح کرد: تمام نیازهای مادی و معنوی انسان با وجود ارزشمند قرآن تامین شده زیرا بهترین وسیله هدایت و برون رفت از دغدغه‌ها و بحران‌های سخت آخرالزمان قرآن محسوب می‌شود.

عرشیان انفاق و همدلی و کمک مؤمنانه خیران به اقشار آسیب‌پذیر در بحران بیماری ویروسی کرونا را بهترین شاخص عمل به سبک زندگی قرآنی دانست و ابراز کرد: اهالی قرآن با نصب‌العین قرار دادن دستورات قرآنی توانستند در بحران کرونا به خوبی سبک زندگی قرآنی خود را به نمایش بگذارند و چراغ امید را در دل نیازمندان، زنده نگهدارند.

وی افزود: کسانی‌که در مسیر حق‌تعالی و قرآن حرکت می‌کنند، خداوند نیز موانع و مشکلات سد راه آنها برمی‌دارد و مردم قرآنی ما این موضوع را در بحران ویروس کرونا در قالب همدلی و وحدت احساس کردند.

انتهای پیام
captcha