فعالیت یک‌هزار طلبه جهادگر یزدی در ایام کرونا
کد خبر: 3903962
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۷

فعالیت یک‌هزار طلبه جهادگر یزدی در ایام کرونا

مدیر حوزه علمیه استان یزد از فعالیت ۵۷۰ طلبه برادر و ۴۳۰ طلبه خواهر به عنوان طلاب جهادگر در زمینه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف خبر داد.

فعالیت یک‌هزار طلبه جهادگر یزدی در ایام کرونابه گزارش ایکنا از یزد، حجت‌الاسلام محمد شمس، مدیر حوزه علمیه استان یزد 20 خردادماه در جلسه مدیران استانی با اشاره به فعالیت‌های حوزه علمیه استان در ایام کرونا اظهار کرد: با آغاز شیوع ویروس کرونا، ستاد حوزوی بحران در استان یزد تشکیل شد و با دعوت از اداره کل تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، بسیج طلاب، کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر و نهاد رهبری در دانشگاه‌ها، ۱۴ جلسه در موضوعات مرتبط تشکیل شد.

وی از تشکیل این ستاد با محوریت امام جمعه و مدیر مدرسه علمیه در تمام شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: ۵۷۰ طلبه برادر و ۴۳۰ طلبه خواهر به عنوان طلاب جهادگر در زمینه مقابله و مبارزه با ویروس کرونا در عرصه‌های مختلف به خدمت رسانی پرداختند.

شمس با اشاره به کمیته‌های مختلف در ستاد حوزوی بحران، به تشریح برخی از فعالیت‌های آن‌ها پرداخت و گفت: ۲۵ طلبه در کمیته بیمارستان به عنوان همیار بیماران کرونایی فعالیت داشتند، همچنین ۱۰ نفر از مشاوران حوزه علمیه استان یزد با حضور در بیمارستان‌ها به بیماران و بستگان درجه یک آنها، پرستاران و کادر درمان بیش از ۱۰۰ ساعت مشاوره داده شد.

وی تهیه و تولید ۱۰ کلیپ مشاوره‌ای و پخش در فضای مجازی با عنوان روحیه دهی به مردم را از دیگر فعالیت‌های مرکز مشاوره حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: حضور در بیمارستان‌ها و تقدیر از کادر درمان از فعالیت‌های دیگر این کمیته بوده است.

عضو شورای حوزه علمیه استان یزد با اشاره با راه‌اندازی کانال‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی گفت: تأسیس کانال مرکز مشاوره یزد و کانال‌های دیگر در زمینه‌های روحیه دهی و برگزاری مسابقات مجازی از دیگر فعالیت‌های حوزه استان در ایام کرونایی بوده است.

وی درباره کمیته توزیع و پشتیبانی اظهار کرد: اولین گروهی که ضدعفونی محافل شهری را به دست گرفت طلاب یزد بودند و ۵۰ هزار محلول ضدعفونی توسط طلاب تولید شد که مورد تأیید مرکز بهداشت قرار گرفت و همچنین تهیه یک میلیون ماسک توسط حوزه علمیه استان که از این تعداد ۵۰۰۰ ماسک توسط همسران طلاب تهیه شد.

مدیرحوزه علمیه استان یزد توزیع یک‌هزار بسته سلامت بین مردم استان یزد که شامل محلول ضدعفونی، ماسک، دستکش، دعای هفتم صحیفه سجادیه و داروی امام کاظم(ع) بود، را از دیگر فعالیت‌های این کمیته برشمرد و گفت: گندزدایی معابر، مساجد، پمپ بنزین‌ها، منازل فوتی‌های کرونایی، ایستگاه‌های اتوبوس، فروشگاه‌ها و نصب ۵۵۰ بنر در نانوایی‌های استان توسط طلاب در ایام کرونا انجام شد.

وی تهیه ۱۰ دستگاه تب سنج، ایجاد ایستگاه‌های غربالگری در سطح شهر و تهیه ۳۰۰۰ شیلد توسط طلاب را از دیگر فعالیت‌های حوزه علمیه استان یزد در ایام کرونا اعلام کرد.

وی با اشاره به کمیته تولید محتوای دینی و فرهنگی به تهیه احادیث و عکس نوشته‌ها و پخش در فضای مجازی اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه استان یزد به برنامه‌های تهذیبی مدیریت استان نیز اشاره کرد و گفت: شرح دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان، آموزش تدبر در قرآن در ۳۰ جلسه، پخش کلیپ‌های کوتاه اخلاقی عکس نوشته‌های اخلاقی با عنوان قله‌های تهذیب از فعالیت‌های تهذیبی استان بوده است.

حجت‌الاسلام شمس با اشاره به فعالیت‌های آموزشی در ایام کرونا بیان کرد: از ابتدای شیوع این ویروس، دروس به صورت مجازی ارائه شد و با پایان یافتن محدوده‌های درسی، امتحانات پایان سال آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha