توجه به خانواده مهم‌ترین راهکار برای توسعه فرهنگی است
کد خبر: 3904386
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶

توجه به خانواده مهم‌ترین راهکار برای توسعه فرهنگی است

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد گفت: توجه به خانواده و برنامه‌ریزی برای این امر، مهم‌ترین راهکار برای توسعه فرهنگی و اجتماعی جامعه است.

توجه به خانواده مهمترین راهکار برای توسعه فرهنگی استبه گزارش ایکنا از یزد، عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد 22 خردادماه در اولین نشست کارگروه هم‌اندیشی و پژوهش خانواده سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری استان، ‌اظهار کرد: توسعه اجتماعی و رفع چالش‌های موجود در حوزه خانواده مهم‌ترین رسالت دستگاه‌های اجرایی و نظارتی برای توسعه همه‌جانبه استان و کشور است.

وی با اشاره به نقش خانواده در توسعه فرهنگ عمومی و کاهش آسیب‌های اجتماعی ‌افزود: سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد سعی دارد با تدوین برنامه‌های مناسب و همچنین جذب مشارکت افراد دانشگاهی و کارشناس در این حوزه رسالت اجتماعی خود را برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهروندان انجام دهد.

رئیس سازمان فرهنگی شهرداری یزد با بیان این‌که بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود ناشی از عدم توجه به ظرفیت خانواده در شکل‌گیری شخصیت افراد است، گفت: کارگروه هم‌اندیشی و پژوهش در حوزه خانواده با مشارکت محمدحسین رحیمی‌زاده، معاون اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری یزد،‌ سرهنگ محمدرضا مزیدی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، محمدرضا رحیمی‌نسب، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی و جمعی از اساتید دانشگاه یزد در این سازمان تشکیل شده است.

ملازینلی بررسی پژوهش‌های انجام شده در نهادهای مختلف نظیر آموزش و پرورش و بهزیستی را از جلمه اقدامات در دستور کار دانست و بیان کرد: به نظر می‌رسد تمرکز بر مسائل مختلف نظیر طلاق، ‌تربیت فرزندان، ‌ازدواج و جوانان،‌ نقش مهمی در تسریع به هدف رسیدن ایفا می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: بررسی وضعیت موجود خانواده و تعیین راهکارهای لازم برای رفع چالش‌های مرتبط با جامعه هدف از جمله جدی‌ترین محور فعالیت این کارگروه در استان است.

انتهای پیام
captcha