خانه‌های قدیمی یزد قابل سکونت می‌شود
کد خبر: 3905152
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰

خانه‌های قدیمی یزد قابل سکونت می‌شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد گفت: در طرحی مقرر شده بود منازل قدیمی بازسازی و در صورت امکان برای سکونت واقعی شهروندان به خصوص زوج‌های جوان، آماده‌سازی شود که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.

خانه‌های قدیمی یزد قابل سکونت می‌شودبه گزارش ایکنا از یزد، حمیدرضا قمی، سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد 26 خردادماه در نشست خبری برخط خانه مطبوعات استان یزد در پاسخ به سوال ایکنا در خصوص بلااستفاده بودن خانه‌های قدیمی در بافت تاریخی شهر یزد از اجرای طرح‌های مختلفی بر روی منازل فاقد سکنه در بافت تاریخی  خبر داد و اظهار کرد: طرح بازآفرینی شهری، طرحی ملی است و مقرر شده بود متناسب با این که این منازل چه ظرفیتی دارند، برنامه ریزی لازم صورت گیرد و حتی در اختیار زوج‌های جوان قرار گیرد تا بتوانند در این منازل ساکن شوند .

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بافت تاریخی را حفظ کنیم، نباید تمام این منازل به مرکز توریستی، بومگردی، هتل و... تبدیل شوند لذا طرحی هم در پایگاه میراث و هم در شهرداری تاریخی در زمینه کاربری متفاوت این منازل در  دستور کار قرار گرفت و در صورتی که وضعیت اقتصادی مناسبی حاکم باشد، با جذب بودجه‌ای بعضی از این منازل قدیمی بازسازی و در صورت امکان برای سکونت واقعی شهروندان به خصوص زوج‌های جوان مناسب باشد، آماده‌سازی خواهد شد.

قمی افزود: البته طرح‌های مختلفی وجود دارد ولی بیشتر در حد طرح است و توجه به این معضل که بعضی از این خانه‌ها خالی از سکنه است و بعضی متاسفانه محل جمع آوری ضایعات شده و ... ایده‌های مختلفی وجود دارد مبنی بر این‌که این منازل قابل سکونت شود .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حساسیتی که اخیرا در زمینه قطع درختان و تخریب بافت تاریخی ابرندآباد شاهدیه به وجود آمد بیان کرد: با همه احترامی که برای شورای شهر و شهرداری شاهدیه قائل هستم این گونه بناها مثل بافت قدیمی شهر یزد و بافت ارزشمند شاهدیه از غنائم و ظرفیت‌های ویژه و استثنایی کل کشور و جامعه است.

رئیس شورای شهرستان یزد افزود: هیچ‌گاه نمی‌توانیم به این بافت‌های ارزشمند نگاه منطقه‌ای داشته باشیم و این که متعلق به شهر و مردم خاص باشد بلکه این بافت متعلق به تمدن و جامعه بشری است و مردم، شورا، شهرداری شاهدیه باید این توجه عمومی و حساسیت اخیری که نسبت به بافت تاریخی ابرندآباد شاهدیه به وجود آمد، را به عنوان یک فرصت تلقی کنند و امروز رسالت همه ما است که نسبت به این میراثی که به ما رسیده به خوبی محافظت کنیم.

وی با اشاره به خبری در زمینه قطع 350 اصله درخت در اکرم آباد نیز گفت: در صورت صحت خبر قطعا شورای شهرستان یزد در این زمینه ورود می‌کند و و پیگیری لازم را به عمل خواهد آورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد از احداث پارک دوچرخه‌سواری در شهر یزد خبر داد و گفت: این پارک با امکانات مورد نیاز به یک فضای مناسب و امن برای دوچرخه‌سواری شهروندان علاقه‌مند تبدیل می‌شود.

انتهای پیام
captcha