«شیخ محمد هلباوی» در اصفهان
کد خبر: 3905210
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

«شیخ محمد هلباوی» در اصفهان

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، از داوران بین‌المللی کشورمان، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود به مناسبت سالروز وفات «شیخ محمد هلباوی» یاد او را گرامی داشت.

به گزارش ایکنا، غلامرضا شاه‌میوه‌اصفهانی، مدرس و داور بین‌المللی، با انتشار پستی در اینستاگرام به مناسبت سالروز وفات «شیخ محمد هلباوی»، مبتهل و قاری مشهور مصری، یاد او را گرامی داشت.

شاه‌میوه در این پست بیان کرد: «امروز سالگرد وفات مرحوم شيخ محمد الهلباوى، مبتهل و قارى مصرى است كه يكى از آخرين منشدانى بود كه داراى (بطانه) يا گروه همخوان در اناشيد و تواشيح‌هاى دينى بود و ضمن ابتهال و تلاوت در بسيارى از كشورهاى اسلامى و اروپايی به ویژه در جشنواره‌هاى موسيقى با گروه خود حاضر شده و انشاد دينى را به عنوان يك رشته جديد در موسيقى بين‌الملل مطرح کرد.

علاوه بر اين، ابتهالات و تلاوت‌هاى زيبايی از ايشان بر جاى مانده كه از جمله سوره مباركه هود ايشان است. سبك تلاوت ايشان بيشتر تحت تأثير مكتب محمود رمضان و سبك ابتهال وى متأثر از محمد عمران است. در سفر به مصر نيز در منزل خود در شهر قاهره پذيراى ما شد. وى به دعوت حقير سال‌ها قبل به اصفهان آمد و يك جلسه آموزشى براى قاريان اصفهانى برگزار كرد كه تصوير فوق مربوط به ديدار ايشان از ميدان امام اصفهان و مسجد شيخ لطف‌الله است. روحشان شاد خدايش رحمت كناد.»


تلاوت و ابتهال از شیخ «محمد هلباوی» به بهانه سالگرد درگذشت


 

انتهای پیام
captcha