جلوه‌های همدلی مردم و روحانیان در فعالیت‌های کشور جاری شود
کد خبر: 3905696
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶

جلوه‌های همدلی مردم و روحانیان در فعالیت‌های کشور جاری شود

استاندار یزد گفت: روحانیان با همه‌ اقشار و گروه‌های مختلف در ارتباط هستند لذا لازم است جلوه‌ای از این همدلی و همراهی با بخش‌های مختلف را در همه‌ فعالیت‌های جاری کشور، مناسبات‌ و ارتباطات شاهد باشیم.

روحانیان در عرصه‌های مختلف جهادگونه عمل کردندبه گزارش ایکنا از یزد، محمدعلی طالبی، استاندار یزد صبح امروز، 31 خردادماه در مراسمی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در جمع جمع مدیرکل و مسئولان این سازمان اظهار کرد: روحانیون استان یزد در صف مقدم بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه قرار دارند.

طالبی ادامه داد: بسیاری از مسائل و فعالیت‌هایی که در بعد ملی مطرح شده‌، در استان یزد قبل از طرح ملی به مرحله اجرا گذاشته شده بود و خوشبختانه همراهی و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و روحانیون، ائمه جمعه و دیگر بخش‌ها را داشته‌ایم. با وجود اینکه همه می‌دانیم حضور و نقشی که روحانیت در اجتماع دارند قابل کتمان نبوده و شاهد فعالیت خوب مساجد و هئیت‌ها در استان یزد هستیم که تفکیک کردن بعضی از کارها در استان یزد از سایر استان‌ها متفاوت و مشکل‌تر است اما در عمل همکاری خوب و راحتری را شاهد بودیم.

وی افزود: روحانیون استان یزد در صف مقدم بسیاری از فعالیت‌های خیرخواهانه در این دوران بوده‌اند و در طول ماه مبارک رمضان در بحث مواسات مومنانه و در دیگر برنامه‌ها و طرح‌هایی که در سطح شهرستان‌ها، بخش‌ها، روستاها و محلات صورت می‌گیرد، نهاد روحانیت و نهادهای مذهبی مثل هیئات عزاداری در بسیاری از برنامه‌ها و حرکت‌ها پیش قدم بوده‌اند.

طالبی گفت: ما می‌بینیم که اگر کاری بر زمین مانده بود باز هم روحانیت پیشقدم می‌شود. در بسیاری از مسائل مختلف که در جامعه اتفاق می‌افتد حضور پر رنگی داشته‌اند همچون در دوران شیوع کرونا، ضدعفونی‌کردن معابر و خیابان‌ها تا دفن اموات حضور این قشر را شاهد بودیم. دفن اموات یک حرکت ایثارگرانه‌ای بود که اتفاق افتاد و عزیزان روحانی داوطلبانه خدمت‌ کردند و بعضی از گره‌ها و مشکلاتی که وجود داشت را با وجود اینکه در معرض خطر بودند باز و نقش خوبی را ایفا کردند.

وی ادامه‌ داد: امروز بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی و سال‌ها فعالیت سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر نهادهای دینی و روحانیت، مهم‌ترین ویژگی که می‌توان به آن دل‌خوش بود و آن را تقویت کرد درهم‌ تنیدگی روحانیت و متولیان مسائل دینی با اقشار مختلف است. این قشر با کف جامعه و همه‌ اقشار و گروه‌های مختلف مردم در ارتباط هستند و لازم است جلوه‌ای از این همدلی و همراهی با بخش‌های مختلف را در همه‌ فعالیت‌های جاری کشور، مناسبات‌ و ارتباطات شاهد باشیم تا مردم احساس کنند روحانیت در کنارشان هستند و هم‌نوا با آن‌ها مطالبه‌گر خواست‌های آن‌ها هستند و نهادی جدای از مردم نیستند.

استاندار یزد تصریح‌ کرد: سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد خودمان در دهه‌های گذشته است. با نگاه به شرایطی که در کشور داریم، تهدیدهایی که در آینده برای جامعه و مردم متصور است، باید سعی شود بهترین ارتباط را با مردم داشته‌ باشیم و نقش پیوند دهنده‌ مردم و نظام را ایفا کنیم. در برنامه‌ها و فعالیت‌ها مخاطب‌شناسی مناسبی داشته و به سراغ اقشار نیازمند به کار و فعالیت برویم.

وی ضمن تشکر از فعالیت خوب کارمندان در سازمان تبلیغات افزود: امیدوارم بتوانیم در کنار شما عزیزان در انجام رسالت مشترک نقش ایفا کنیم‌. هدف ما و شما ارتقاء خدمات نظام جمهوری اسلامی، افزایش سطح معنویت در جامعه و امیدواری به نظام مقدس جمهوری اسلامی است. ان‌شاءالله با تلاش مشترک در استان یزد که زمینه‌ مناسبی برای اینگونه کارها است، محقق شود.

انتهای پیام
captcha