گرامیداشت سالروز وفات «ابوالعینین شعیشع»
کد خبر: 3906495
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴

گرامیداشت سالروز وفات «ابوالعینین شعیشع»

غلامرضا شاه‌میوه اصفهانی، از داوران بین‌المللی کشورمان، با انتشار پستی در صفحه شخصی خود به مناسبت سالروز وفات «ابوالعینین شعیشع»، یاد او را گرامی داشت.

به گزارش ایکنا، غلامرضا شاه‌میوه‌اصفهانی، مدرس و داور بین‌المللی، با انتشار پستی در اینستاگرام به مناسبت سالروز وفات «ابوالعینین شعیشع»، قاری مشهور جهان اسلام، یاد او را گرامی داشت.

شاه‌میوه در این پست نوشت: «امروز سالروز وفات يكى ديگر از اعجوبه‌هاى عالم تلاوت قرآن كريم، مرحوم استاد ابوالعينين شعيشع است. ايشان علاوه بر اينكه داراى صدايی خاص با اوجى استثنايی و طنين زيبا و بسيار نافذ بود كه قلوب مستمعان را متأثر مى‌ساخت، داراى سبكى ويژه در تلاوت نیز بود.

هرچند وى كار خود را با تقليد از مرحوم شيخ محمد رفعت در دوران نوجوانى آغاز كرده بود، اما به توصيه شيخ رفعت به وى، در همان سنين جوانى، راه خود را از او جدا نمود و با خلق الحان و قفلات بديع، سبكى كاملاً تازه را پديد آورد.

وى داراى دو دوره كاملاً متفاوت در تلاوت است. دوران قبل از سرطان حنجره كه بسيارى از تلاوت‌هاى مشهور و شاهكار ايشان مربوط به اين دوران است و دیگری نیز دوره بعد از بهبودى با فاصله زمانى چندين ساله كه متأسفانه صدايشان به شرايط قبلى بازنگشت، اما همچنان تلاوت‌هاى زيبا و تأثيرگذارى را ارائه كرد.

در سفر به مصر، حمايت‌ها و محبت‌هاى ايشان باعث شد تا ما بتوانيم از بسيارى از مراكز قرآنى و معاهد تلاوت ديدار كنيم. تصوير مربوط به مسابقات بين‌المللى دانشجويان در تهران سال ١٣٨٦ است. روحشان شاد.»

انتهای پیام
captcha