قدر و ارزش شب‌های ماه‌ ذی‌القعده را بدانید
کد خبر: 3906953
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸

قدر و ارزش شب‌های ماه‌ ذی‌القعده را بدانید

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه قدر و ارزش شب‌های ماه‌ ذی‌القعده را بدانید، گفت: در بین امامزادگان در عظمت و جلالت کسی را همچون حضرت معصومه(ع) نداریم. به فرموده امام رضا(ع) هر کس حضرت معصومه(ع) را در شهر قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

به گزارش ایکنا، به نقل از شبستان، حجت الاسلام و المسلمین «کاظم صدیقی» در جلسه درس اخلاق که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: اهل سیر و سلوک از سحر‌ها بهره‌برداری می‌کنند. شرط حرکت عارفانه به سوی خداوند متعال کنترل زبان از کلام اضافی است، شرط موفقیت و تمرکز لازم ترک سخن بیهوده و همراه با گناه است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه قدر و ارزش شب‌های ماه ذی‌القعده را بدانید، ابراز کرد: در این ماه با خود مجاهده کنیم که دچار گناه نشویم. امروز قطع رحم‌های خانوادگی بدترین گناه است که برخی از مردم به آن دچار شده است.
 
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی (ره) با بیان اینکه خداوند همواره حق مطلق است، ابراز کرد: کسی که ما را حفظ کرده وجه رب است، اگر چشم باطن ما باز شده بود آن را مشاهده می‌کردیم. وجه رب بر همه چیز استیلا دارد. ما موجوداتی فقیر به ذات هستیم و همه چیز به خداوند تعلق دارد.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در بین امامزادگان در عظمت و جلالت کسی را همچون حضرت معصومه (ع) نداریم. اظهار کرد: در روایت است که هر کس او را زیارت کند بهشت بر او حتمی و قطعی می‌شود. در آثار و اسرار زیارت ایشان روایات بسیاری داریم. فرهنگ توحیدی را حفظ کنید و اسم آن‌ها را طوری انتخاب کنید که اهل‌بیت (ع) بر آن راضی باشند و بوی کفر ندهد. اسامی قرآنی زیباترین و پربرکت‌ترین اسم‌ها است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با استناد به روایتی از امام رضا (ع) گفت: هر کس حضرت معصومه (ع) را در شهر قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود، هر کس او را زیارت کند گویا مرا زیارت کرده است. حضرت معصومه (س) چنان در ولایت امام رضا (ع) ذوب بودند که رنگ خدایی گرفته بودند.
 
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه معصوم (ع) هر گناه را یک گودال بزرگ از گرفتاری و جهنم می‌بیند، گفت: عصمت علم حضوری است که انسان با آن باطن گناه را مشاهده کرده و از گناه فرار می‌کند. ائمه اطهار (ع) علم حضوری داشتند و حقایق را می‌دیدند.
انتهای پیام
captcha