صدای مظلومیت مردم سردشت به گوش جهانیان برسد
کد خبر: 3907279
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷

صدای مظلومیت مردم سردشت به گوش جهانیان برسد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: باید صدای مظلومیت مردم ایران و سردشت را در دفاع مقدس به گوش جهانیان برسانیم تا همه بدانند که در سردشت چه اتفاقی افتاده است.

مظلومیت مردم سردشت باید به گوش جهانیان برسدحجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجا‌ن‌غربی، با اشاره به اینکه مردم سردشت در طول هشت سال جنگ تحمیلی شدیدترین صدمات را از جنایات رژیم بعث عراق متحمل شدند، اظهار کرد: مظلومیت‌ مردم این خطه از روز حمله تا به امروز تمامی نداشته و با هر صبحی که آنها از خواب بیدار می‌شوند جنایات 33 سال پیش برایشان زنده می‌شود.

وی افزود: سرفه‌های ممتد و تنگی نفس از جمله علایمی است که هیچوقت اجازه نمی‌دهد مردم سردشت از یاد ببرند که چه ظلمی در حق آنها شده و همین موضوع یکی از ابعاد ناجوانمردانه استفاده از بمب‌های شیمیایی است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی ادامه داد: نباید برخی بگویند که بمباران تمام شده است و پس از گذشت سال‌ها دیگر نیازی به حرف زدن در مورد این جنایات نیست چرا که باید آنقدر از سردشت و مظلومیت مردمانش در جهان گفته شود که همه مردم جهان متوجه این موضوع باشند که در سردشت چه اتفاقی افتاده است.

وی با بیان اینکه تحریم دارویی نیز یکی دیگر از مشکلات جانبازان شیمیایی سردشت در حال حاضر است، تصریح کرد: تحریم نیز یکی دیگر از جنایات مدعیان حقوق بشر در حق مردم این شهرستان است به مانند جنایتی که در 33 سال پیش با فروش سلاح‌های شیمیایی به رژیم بعث عراث در حق این مردم روا داشتند. دشمنان با همه جنایاتی که در حق انسان‌ها انجام ‌می‌دهند، اما در تبلیغات به دنبال نشان دادن چهره خشن از اسلام و مسلمانان هستند همانطور که عراق با بمباران شیمیایی حلبچه سعی داشت این جنایت را به پای نیروهای ایرانی بنویسد.

حجت‌الاسلام قریشی با بیان اینکه اسلام چنان به حقوق انسانی توجه دارد که برای کوچکترین ضربه و جراحتی دیه تعیین کرده است، اظهار کرد: همین ظرافت‌هایی که در اسلام وجود دارد آن را تبدیل به دین رحمانی کرده و تبلیغات دشمنان را در تبلیغ خشن بودن این دین خنثی می‌کند.

امام جمعه ارومیه در پایان بیان کرد: امام خمینی(ره) بر پایه همین احکام و قوانین دین اسلام بود که هرگز اجازه استفاده از چنین سلاح‌های کشنده و مرگباری را در دفاع مقدس نداد و همیشه به رفتار حسنه و شایسته با اسیران توصیه می‎کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
captcha