شهید آوینی؛ آبروی اهل قلم
کد خبر: 3908518
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
آیت‌الله صفایی بوشهری مطرح کرد:

شهید آوینی؛ آبروی اهل قلم

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه اهل قلم در شرایط کنونی مسئولیتی سنگین در مبارزه با جهان استکبار و افشای ماهیت جنایکارانه آنان دارد، گفت: شهید سید‌مرتضی آوینی، آبروی اهل قلم و پیشگام در هماهنگ‌سازی قلم و قدم است.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، 14 تیرماه در نشست خبری به مناسبت روز قلم که در دفتر ایشان برگزار شد، اظهار کرد: هیچ‌گاه اهل قلم انقلابی دارای مسئولیتی سنگین در شرایط کنونی در طول تاریخ نبوده است.
 

استراتژیک اصحاب قلم در اسکتبارستیزی و تهاجم فرهنگی


وی با بیان اینکه جهان استکبار به سرکردگی آمریکا، به‌دنبال انحراف اصحاب قلم است و در مقابل ایران انقلابی در اندیشه احیای جامعه و قلم انقلابی است، گفت: اصحاب قلم در خط مقدم مبارزه با تهاجم گسترده فرهنگی و سیاسی جهان استکبار هستند.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمود «جهاد در راه خدا بالاترین عبادت‌ها است»، ادامه داد: قلم مسئولیتی آسمانی و انسانی می‌آفریند و ادای حق قلم در دین‌مداری و مبارزه با جهان استکبار است.
 
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه سومین پیشوای شیعیان حضرت سیدالشهدا(ع) می‌فرمایند که پایبندی بر پیمان، جوانمردی است، اظهار کرد: شهید سید‌مرتضی آوینی، آبروی اهل قلم و پیشگام در هماهنگ‌سازی قلم و قدم است.


نقش اصحاب قلم در تببین ابعاد تمدن اسلامی


آیت‌الله صفایی بوشهری در ادامه با تأکید بر اینکه اصحاب قلم در تبیین ابعاد تمدن اسلامی نقش بسیار مهمی دارند، تصریح کرد: اهل قلم در شرایط کنونی مسئولیتی سنگین در مبارزه با جهان استکبار و افشای ماهیت جنایکارانه آنان دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه حضرت امیرمؤمنان امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند «شکیبایی میوه درخت ایمان است»، گفت: هم‌اینک قلم با جوهره اسلام انقلابی و شجاعت اصحاب قلم در مبارزه با استکبار پیشگام و مسئولانه است.


آفرینش جامعه تمدن خدایی در گرو داشتن زندگی توحیدی است


استاد درس اخلاق حوزه علمیه امام خمینی‌(ره) بوشهر بیان کرد: پیامبر اسلام(ص) فرمودند «فرمان خدا را عزیز بدار تا خدا تو را عزیز کند و همچنین هر که خود را شناخت، خدای خود را شناخته است». اصحاب قلم آن‌گاه می‌توانند سربلند و اثرگذار باشند که خدایی بیندیشند و خدایی قلم بزنند و خدایی مجاهدت کنند و جامعه تمدن خدایی را بیافرینند.


آل عصمت‌(ع) مبلغ دین خدا و واسطه فیض نظام آفرینش هستند


نویسنده کتاب چهارده جلدی «انوارالهدی» اظهار کرد: تکوین عالم به دست و اراده آل الله‌(ع) است و همچنین اهل بیت نبی مکرم اسلام(ص) مبلغ دین خدا، ملاک ایمان، معلم علوم الهی و آموزه‌های قرآنی و واسطه فیض نظام آفرینش هستند. ﮐﯿﻤﯿﺎﯼ ﺍﻫﻞ ﺑﯿﺖ(ﻉ) زیربنای اصلی برای سازندگی، تحول و کمال انسانیت انسان است. 

آیت‌الله صفایی بوشهری با تفسیر آیه 186 سوره مبارکه آل عمران، گفت: حیاء و عفت نقش نجات بر نفس دارد؛ همچنین صبوری و داشتن اخلاق و صیانت از تقوا و صداقت بالاترین سیاست در طریق صراط مستقیم الهی است.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha