روایت نماینده عراقی از فرماندهان شهید / سلیمانی پیشاپیش مجاهدان حرکت می‌کرد
کد خبر: 3908719
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴

روایت نماینده عراقی از فرماندهان شهید / سلیمانی پیشاپیش مجاهدان حرکت می‌کرد

احمد الاسدی، نماینده پارلمان عراق، با بیان اینکه داعش ابزاری برای اجرای طرح‌های استکباری در منطقه بود، تأکید کرد: شهید سلیمانی مانند دیگر مجاهدان می‌جنگید و پیشاپیش آنها حرکت می‌کرد.

روایت نماینده عراقی از فرماندهان شهید/ سلیمانی پیشاپیش مجاهدان حرکت می‌کردبه گزارش ایکنا به نقل از شبکه المیادین، احمد الاسدی، رئیس فراکسیون «السند الوطنی»(سند ملی) در گفت‌وگو با المیادین به تشریح نقش فرماندهان شهید در آزادسازی شهرهای عراق از سیطره گروه تروریستی داعش پرداخت.

وی با بیان اینکه طرح‌های تروریستی در راستای خدمت به اسرائیل و با حمایت آمریکا ابتدا سوریه و سپس عراق را هدف قرار دادند، تأکید کرد: برخی کشورهای عربی بخشی از این طرح بوده و هستند و در پنهان و آشکار به آن خدمت کرده و در ریختن خون فرزندان عراق مشارکت دارند.

الاسدی با ذکر اینکه همه مقدسات در غرب عراق، که بافت سنی دارد، هدف قرار گرفته بود، گفت: گروه‌های تروریستی ساکنان این مناطق را به قتل می‌رساندند.

وی با اشاره به سقوط فلوجه و موصل و ورود گروه‌های مقاومت عراقی به درگیری‌های اطراف بغداد، اظهار کرد: مجاهدان و در رأس آنها شهید قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و ابومهدی المهندس، معاون حشدالشعبی، بلافاصله برای ممانعت از رسیدن داعش به بغداد و سامرا وارد عمل شدند.

روایت نماینده عراقی از فرماندهان شهید/ سلیمانی پیشاپیش مجاهدان حرکت می‌کرد

این نماینده عراقی به مأموریت شهید سلیمانی در عراق پرداخت و تصریح کرد: شهید سلیمانی در عملیات جنگی به ویژه عملیات‌های خطرناک، پیشاپیش مجاهدین حرکت و خود مواضع دشمن را شناسایی می‌کرد. هرگز احساس نکردیم که شهید سلیمانی یک غیرعراقی است که برای مأموریتی رسمی به عنوان مشاور نظامی و بنا به درخواست دولت عراق در کنار ما حضور دارد.

الاسدی با بیان اینکه شهید سلیمانی هرگز مانند یک فرمانده یا مشاور نظامی، که صرفاً مأموریت مشورت دادن به کشور دیگری را دارد، عمل نمی‌کرد، گفت: رفتار او همانند یک مبارز همانند بقیه مجاهدین بود و بارها در معرض شلیک گلوله و انفجار بمب قرار گرفت.

روایت نماینده عراقی از فرماندهان شهید/ سلیمانی پیشاپیش مجاهدان حرکت می‌کرد

وی از ارتباط ابومهدی المهندس و شهید سلیمانی با عشایر سنی مذهب سخن گفت و تصریح کرد: المهندس از آوارگان دلجویی می‌کرد و با اشک‌های کودکان آواره و زنی که از درگیری‌ها ترسیده است می‌گریید و شهید سلیمانی نیز هر زمان که فرصتی دست می‎داد به دیدار عشایر و ساکنان مناطق آزادشده می‌رفت.

انتهای پیام
captcha