نگرانی آیت‌الله‌العظمی مکارم از وضعیت درمان، مسکن و معیشت
کد خبر: 3908829
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷

نگرانی آیت‌الله‌العظمی مکارم از وضعیت درمان، مسکن و معیشت

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در دیدار مدیر حوزه‌های علمیه خواستار توجه به مشکلات طلاب و چاره‌اندیشی برای آن شد. 

نگرانی آیت‌الله العظمی مکارم از وضعیت درمان، مسکن و معیشتبه گزارش ایکنا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، 15 تیرماه در دیدار آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، با تشکر از اقدامات و تلاش‌های وی، مسئلۀ معیشت طلاب را مهم دانست و گفت: معیشت از مشکلات اولیه طلاب است که باید دربارۀ آن تدبیری اندیشید و از هر مسیر ممکن این مسئله تقویت و حل شود، البته ما به نوبۀ خود شهریه طلاب را افزایش داده‌ایم.
 
ایشان افزود: مسائل درمانی و بیمه‌ای نیز از دیگر مشکلات طلاب است که باید پیگیری شود تا به شرایط مطلوبی برسد؛ اینکه در برخی موارد گفته می‌شود طلبه تمام هزینه‌های بیمارستان را بپردازد و بعد از مرکز خدمات مطالبه کند، این مناسب نیست، چرا که ممکن است توان پرداخت هزینه‌ها را نداشته باشد.
 
این مرجع تقلید در ادامه به مشکل مسکن طلاب نیز اشاره کرد و ادامه داد: باید طرحی در این باره تنظیم شود تا این مشکل نیز به مرور برطرف شود.
 
مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه بیماری کرونا سبب شده تا بسیاری از مشاغل و کسب و کارها و زندگی مردم مختل شود، گفت: از خداوند متعال مسئلت داریم که با عنایت خود هر چه زودتر این بیماری را ریشه‌کن فرماید.
انتهای پیام
captcha