جشنواره قرآنی مدهامتان با محوریت مسجد، کودک و نوجوان برگزار می‌شود
کد خبر: 3908844
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
به صورت مجازی؛

جشنواره قرآنی مدهامتان با محوریت مسجد، کودک و نوجوان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با اشاره نامه‌نگاری دبیرخانه جشنواره قرآنی مدهامتان با ستاد عالی هماهنگی مسابقات برای برگزاری مجازی این جشنواره، گفت: در جشنواره چهاردهم تلاش شده است تا رشته‌ها به گونه‌ای طراحی شود که مسجد، کودک و نوجوان محوریت داشته باشند.

سعید سعادتی، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد

سعید سعادتی، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آخرین وضعیت چهاردهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در شرایط کرونایی کشور، گفت:‌ امسال با توجه به فضای کرونا که کشورهای مختلف را درگیر خود کرده است، دنیا تشنگی خاصی به معنویت دارد.

وی افزود: در چنین شرایطی است که بحث‌های قرآنی می‌تواند در جهت افزایش معنویت و رشد فکری و معرفتی جامعه و به ویژه نسل امروز نقش اساسی ایفا کند تا نسل امروزی با معارف قرآنی بیش از پیش آشنا شوند و در ادامه استعدادهای قرآنی در یک فضای رقابتی دیده و شناخته شوند.

سعادتی در ادامه به نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن برای برگزاری این جشنواره به صورت مجازی اشاره و بیان کرد:‌ برای برگزاری این جشنواره به صورت مجازی، مجموعه زیرساخت‌هایی لازم است که در حال فراهم‌سازی مقدمات آن هستیم. پس از آماده شدن این مقدمات، فراخوان ثبت نام و سایر جزئیات اعلام خواهد شد. بارگذاری آیین‌نامه و سایر فایل‌های مربوط به جشنواره از جمله این مقدمات است.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با تأکید بر اینکه آیین‌نامه این دوره در چارچوب برگزاری به شیوه مجازی تهیه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده اقدامات مربوط به آماده‌سازی مقدمات و زیرساخت‌ها ادامه داشته باشد. بر اساس آیین‌نامه تدوین شده، جشنواره چهاردهم در رشته‌های ترتیل، ‌اذان و مکبری برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در رشته ترتیل، مسابقات در دو گروه بانوان و آقایان و در رده سنی 9 تا 14 سال با محوریت سوره‌های مبارکه «جمعه»، «یاسین» و «واقعه» برگزار می‌شود. همچنین در رشته اذان نیز مسابقات در رده سنی 9 تا 14 سال و رشته مکبری نیز در دو رده سنی زیر 9 سال و 9 تا 14 سال برگزار می‌شود.

سعادتی با بیان اینکه فایل‌های الگو برای ارسال اثر صوتی و تصویری در سایت ثبت‌نام بارگذاری خواهد شد، گفت: پیش‌بینی شده است تا مسابقات در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شود. در حال حاضر مبنای ما برگزاری جشنواره در مرحله استانی و به صورت غیرحضوری (مجازی) است. در صورتی که شرایط بیماری کرونا مساعد شود، مرحله کشوری را نیز به صورت حضوری برگزار خواهیم کرد و در صورت ادامه داشتن وضعیت فعلی، مرحله کشوری نیز به صورت مجازی برگزار شود.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در پایان در مورد زمانبندی چهاردهمین دوره جشنواره مدهامتان عنوان کرد: پوستر این دوره جشنواره در حال آماده شدن است و پس از آن فراخوان ثبت نام را خواهیم داشت. پیش‌بینی می‌شود این جشنواره در بازه زمانی مرداد تا آبان‌ماه برگزار شود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر ستاد عالی مسابقات با برگزاری مسابقات به این شکل موافقت نکند، شیوه اجرایی دیگری در نظر گرفته شده است یا خیر،‌ گفت: احتمال اینکه این نوع برگزاری مورد تأیید قرار نگیرد، بسیار ضعیف است. در این شیوه جدید، تلاش شده است تا رشته‌هایی انتخاب شود که مرتبط با مسجد، ‌کودک و نوجوان باشد. اگر به رشته‌ها دقت شود، متوجه ارتباط بین رشته‌ها و کودک و نوجوان خواهید شد. تلاش داریم تا بحث نماز نیز در ادوار آینده اضافه شود.

انتهای پیام
captcha