آینده «حلال» در اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی دبی بررسی می‌شود
کد خبر: 3908861
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۷

آینده «حلال» در اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی دبی بررسی می‌شود

دومین جلسه از سلسله سمینارهای مجازی اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی روز سه‌شنبه در دبی برگزار می‌شود تا چشم‌انداز آینده برای تولید کالا و گردشگری حلال را در سایه شیوع کرونا بررسی کند.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه خبری «الرویه»، دومین جلسه از سلسله سمینارهای مجازی اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی سه‌شنبه 14 تیرماه برگزار می‌شود. مرکز توسعه اقتصادی اسلامی دبی عهده‌دار برگزاری این سمینار است که با همکاری اتاق بازرگانی و صنعت دبی (اتاق دبی) و همکاری استراتژیک «Refinitiv» انجام می‌شود.

در این سمینار که قرار است چشم‌انداز آینده برای «بخش حلال» را در سایه اختلالات در زنجیره واردات به دلیل اقدامات انجام شده در پاسخ به همه‌گیری کرونا ارائه دهد، ساعت 12:00 بعد از ظهر (به وقت امارات) برگزار می‌شود.

«رحاب فرج الامری»، دبیرکل انجمن بین‌المللی اعتبارسنجی حلال (IHAF)، «أسماء نشأت»، یکی از مدیران بخش توسعه بازار حلال در شورای اسلامی غذا و تغذیه در ایالات متحده و «ار سوکوسو»، مدیر کل آژانس تنظیم مقررات محصولات حلال در اندونزی در این سمینار حضور دارند.

اکثر کشورهای جهان به منظور کاهش شیوع این بیماری همه‌گیر، اقدامات سختگیرانه‌ای را در خصوص نقل و انتقلات برون‌مرزی به کار گرفته‌اند و این اقدامات به خصوص بر بخش تجارت بین‌الملل و گردشگری تأثیر گذاشته، زنجیره واردات کالاها را کند کرده و بخش تجارت و گردشگری حلال هم از تبعات آن به دور نبوده است. لذا این سمینار به منظور بررسی پیامدهای ناشی از شیوع جهانی اپیدمی کرونا تشکیل می‌شود.

شرکت‌کنندگان ضمن توجه به چالش‌ها و تبعات اقتصادی همه‌گیری کرونا، به مطالعه پتانسیل بخش حلال و فرصت‌های موجود برای برطرف کردن این چالش‌ها خواهند پرداخت.

یادآور می‌شود، کلیه افراد علاقه‌مند می‌توانند با ثبت نام در وب سایت اجلاس جهانی اقتصاد اسلامی وارد این جلسه جهانی شوند.

انتهای پیام
captcha