دختران یزدی صاحب کرسی تلاوت شدند
کد خبر: 3909100
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶

دختران یزدی صاحب کرسی تلاوت شدند

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش‌ و پرورش یزد گفت: دختران یزدی در طرحی صاحب کرسی تلاوت شدند به نحوی که در این طرح هم آموزش‌های لازم را فرا گرفتند هم هنر خود را نشان دادند.

دختران یزدی صاحب کرسی تلاوت شدندسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا یزد با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: این دوره از مسابقات با شرکت 110 هزار دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی و در نواحی و مناطق برگزار شد و در مرحله استانی نیز به دلیل شیوع کرونا در فضای مجازی شبکه شاد برگزار و نفرات برتر به کشوری که در مردادماه به صورت مجازی برگزار می‌شود، راه می‌یابند.

وی ادامه داد: در طرحی از سوی دارالقرآن فاطمه جمالی ناحیه یک یزد که طرحی بی‌بدیل در کشور است و دختران علاقه‌مند را صاحب تلاوت کرد به نحوی که در قالب این طرح در محیط دخترانه هم آموزش‌های لازم را فرا گرفتند هم هنر خود را نشان دادند.

غفاریان افزود: در این طرح که از ماه رمضان و در فضای مجازی آغاز شده، بیش از 600 دانش‌آموز دختر علاقه‌مند به قرائت قرآن به صورت روزانه یک صفحه از قرآن را تلاوت و در کلاس آموزشی شرکت و موارد لازم در زمینه وقف و ابتدا را فرا گرفته و مجددا پس از تمرین و رفع اشکال از سوی مربی، همان صفحه را قرائت و بدین ترتیب در ماه رمضان 30 ختم و با شرکت قریب دو هزار دانش‌آموز حتی از خارج استان انجام شد.

وی با اشاره به اینکه 15 استاد بحث آموزشی در فضای مجازی را برعهده داشتند گفت: مشابه این طرح برای پسران و خانواده‌های آنان توسط 20 دارالقرآن زیر نظر این اداره کل در ماه رمضان انجام شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: طنین تلاوت دارالقرآن فاطمه جمالی ناحیه یک یزد بذری بود که شکوفا شد و با قوت بیشتری برای اوقات فراغت ادامه خواهد داشت لذا دانش‌آموزان می‌توانند از طریق فضای مجازی و ارتباط با این دارالقرآن و با تعدادی محدود به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این آموزش‌ها را فرا گیرند.

وی با اشاره به ایجاد اولین قرارگاه از سوی اداره قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در فضای مجازی گفت: در این زمینه تعدادی از دارالقرآن‌های ما در تولید محتوای کیفی و مناسب و پاسخگویی به دانش‌آموزان و هم خانواده‌ها با این قرارگاه همکاری دارند.

غفاریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح طلیعه بندگی گفت: بعضی مناطق و با توجه به اینکه تعداد دانش‌آموزان کم است، جشن تکلیف را به صورت متمرکز برگزار می‌کنیم لذا این برنامه نیز با همکاری صدا وسیمای مرکز یزد اجرا که زمان برگزاری این برنامه نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی ساخت کلیپ‌های آموزشی با همکاری سرود عاشقان ولایت و همکاری مربیان پرورشی با عنوان نوجوان آسمانی را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد و افزود: در قالب این طرح نیز مباحث اخلاقی به شکل تئاتر، سرود و نمایش در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار گرفت.

غفاریان ایجاد پویش «بلال خانه باشیم»، «هر منزل یک مسجد» را از دیگر طرح‌ها دانست که در ایام بحران کرونا از طریق فضای مجازی اجرایی و مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد طرح درس‌هایی از قرآن را از دیگر طرح سال تحصیلی دانست و گفت: در این طرح نیز دانش‌آموزان با مشاهده برنامه و سپس پاسخ به سوالات در این برنامه شرکت کرده که با شیوع کرونا به فضای مجازی هدایت شد.

وی با اشاره به اجرای طرح مقام نصر با هدف ایجاد شور و نشاط و تقویت باورهای دینی و معنوی در دانش آموزان و خانواده‌ها در سطح کشور  بیان کرد: این مسابقه در قالب‌های ده‌گانه برگزار شد و در رشته حفظ جزء 30 از مجموع 8 هزار نفر شرکت‌کننده در سطح کشور، استان یزد با شرکت بیش از دو هزار نفر رتبه اول را کسب کرد، همچنین در بخش تولید آثار موفق به رتبه اول کشوری شد که اقدامات مربیان و اولیای دانش آموزان در ایام کرونا این موفقیت‌ها را رقم زد.

وی با اشاره به طرح نهضت ملی حفظ جزء 30 گفت: در این طرح که حضور دانش آموزان یزدی چشمگیر است و شرکت 40 هزار نفری برآورد می‌شد، متاسفانه در میانه راه به دلیل کرونا متوقف شد و در قالب مسابقه نصر برگزار که یزدی‌ها خوش درخشیدند.

انتهای پیام
captcha